Budowa linii kolejowej Podłęże-Piekiełko z Krakowa do Zakopanego i Nowego Sącza

Informacje o nowych biurowcach, budynkach użyteczności publicznych, hotelach, parkach oraz obiektach przemysłowych w Krakowie infrastrukturze i jej remontach oraz planach rozwoju.
darek
Posty: 49
Rejestracja: 16 wrz 2016, 13:23

Re: Budowa linii kolejowej Podłęże-Piekiełko z Krakowa do Zakopanego i Nowego Sącza

Postautor: darek » 01 sty 2024, 12:21

Z tej wizualizacji powyżej, to wynikałoby, że nie będzie żadnej podpory w rzece.

Obrazek

Ale może wykorzystają je do wznoszenia nowej konstrukcji. Ciekawe, kiedy ruszą z pracami.


lwowski
Posty: 76
Rejestracja: 15 wrz 2017, 11:45

Re: Budowa linii kolejowej Podłęże-Piekiełko z Krakowa do Zakopanego i Nowego Sącza

Postautor: lwowski » 12 sty 2024, 13:57

To jeszcze kilka zdjęć moich, skoro już jestem.

Obrazek

Tu stacja Nowy Sącz Miasto, widać, że sporo się dzieje, nawet chodnik zerwali spod daszku. Dobrze, że budynek zostanie zachowany, a przynajmniej na to wygląda.

Obrazek

Taka sobie dosyć standardowa dla Małopolski niewielka stacyjka.

lwowski
Posty: 76
Rejestracja: 15 wrz 2017, 11:45

Re: Budowa linii kolejowej Podłęże-Piekiełko z Krakowa do Zakopanego i Nowego Sącza

Postautor: lwowski » 12 sty 2024, 13:59

A tu widać, jak trwają roboty na samej linii kolejowej.

Obrazek

Po prawej skarpa z której usunięto drzewa, co budziło kontrowersje.

Wygląda to, jakby oni rzeczywiście mieli zamiar tą linię kolejową zmodernizować.


darek
Posty: 49
Rejestracja: 16 wrz 2016, 13:23

Re: Budowa linii kolejowej Podłęże-Piekiełko z Krakowa do Zakopanego i Nowego Sącza

Postautor: darek » 22 mar 2024, 14:04

Jest podpisana umowa na budowę najdłuższego tunelu kolejowego w Polsce, ma mieć 3,8 kilometra długości i połączy miejscowości Męcina i Mordarka, czyli będzie wychodził tuż przy Limanowej. Wychodzi na to, że już nie będzie tego malowniczego fragmentu trasy pomiędzy Limanową i Nowym Sączem, ale jeżeli pociągi mają w przyszłości szybciej jeździć, to taka zmiana ma na pewno dużo sensu.

Obrazek

Co ciekawe, na wizualizacji nowego tunelu na trasie kolei z Krakowa do Nowego Sącza widać tylko jeden tor. Czyli pociągi będą musiały nadal jeździć wahadłowo na tej trasie. Ciekawe, jak to wpłynie na jej późniejsze użytkowanie.

darek
Posty: 49
Rejestracja: 16 wrz 2016, 13:23

Re: Budowa linii kolejowej Podłęże-Piekiełko z Krakowa do Zakopanego i Nowego Sącza

Postautor: darek » 22 mar 2024, 14:07

Warto też dodać, że wszystko ma potrwać 31 miesięcy, a firmami odpowiadającymi za realizację projektu mają być Budimex i Gülermak (ta druga firma buduje też chyba linię tramwajową w Krakowie do Mistrzejowic), więc nieźle się tureckie przedsiębiorstwo rozpycha na naszym rynku.

lwowski
Posty: 76
Rejestracja: 15 wrz 2017, 11:45

Re: Budowa linii kolejowej Podłęże-Piekiełko z Krakowa do Zakopanego i Nowego Sącza

Postautor: lwowski » 22 kwie 2024, 13:47

Dużo się dzieje na placu przebudowy tej linii kolejowej w Nowym Sączu.

Obrazek

Działają palownice, koparki jeżdżą, zmiana chyba tam będzie spora.

Obrazek

Zamknięta ulica Adama Mickiewicza, którą nie da się zjechać na Wólki.

lwowski
Posty: 76
Rejestracja: 15 wrz 2017, 11:45

Re: Budowa linii kolejowej Podłęże-Piekiełko z Krakowa do Zakopanego i Nowego Sącza

Postautor: lwowski » 22 kwie 2024, 13:49

Tu wszystko elegancko widać, są wielkie maszyny budowlane, są stare drzewa, są stare wille.

Obrazek

I jeszcze budynek stacji Nowy Sącz miasto - ciekawe jak zostanie wyremontowany.

Obrazek

Ciekawe czy te inwestycje faktycznie przybliżą Nowy Sącz do Krakowa.



Wróć do „Nowe biurowce, hotele, obiekty publiczne, przemysłowe i infrastruktura”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości