Strona 1 z 4

Przepisy likwidujące patologię parkingowo-platformianą w nowych inwestycjach - projekt przepisów

: 10 gru 2021, 23:47
autor: anubis
Może nie do końca o cenach, ale wprowadzane są właśnie przepisy likwidujące patologię parkingowo-platformianą w nowych inwestycjach. Duży plus i pójście w dobrym kierunku.

rp.pl/nieruchomosci/art19184541-zegnamy-rodzinne-miejsca-postojowe

Projekt zakłada, że każde miejsce postojowe ma mieć zapewniony bezpośredni dostęp do drogi manewrowej. Takim przepisem likwiduje się więc możliwość projektowania miejsc rodzinnych, zależnych, czy instalowania platform parkingowych, które są bardzo popularnym rozwiązaniem zarówno dla inwestorów, jak i nabywców, z uwagi na niższe koszty budowy i zakupu takich miejsc.

Re: Przepisy likwidujące patologię parkingowo-platformianą w nowych inwestycjach - projekt przepisów

: 11 gru 2021, 7:38
autor: asander
anubis pisze:Może nie do końca o cenach, ale wprowadzane są właśnie przepisy likwidujące patologię parkingowo-platformianą w nowych inwestycjach. Duży plus i pójście w dobrym kierunku.

rp.pl/nieruchomosci/art19184541-zegnamy-rodzinne-miejsca-postojowe

Projekt zakłada, że każde miejsce postojowe ma mieć zapewniony bezpośredni dostęp do drogi manewrowej. Takim przepisem likwiduje się więc możliwość projektowania miejsc rodzinnych, zależnych, czy instalowania platform parkingowych, które są bardzo popularnym rozwiązaniem zarówno dla inwestorów, jak i nabywców, z uwagi na niższe koszty budowy i zakupu takich miejsc.

Czy ja wiem czy to akurat przykład patodeveloperki. Platformy są zależne i niezależne. Te pierwsze jako tańsze dla rodzin są chyba OK podobnie jak dwa miejsca na betonie jedno za drugim. Platformy niezależne z kolei dla różnych rodzin. Proste. Po co to komplikować. Na zachodzie są platformy publiczne na dziesiątki poziomów. Po za tym brak platform to więcej poziomów w budynku, głębszy fundament, droższa inwestycja, i większy finalny koszt metra mieszkania. Czysta ekonomia.

Re: Przepisy likwidujące patologię parkingowo-platformianą w nowych inwestycjach - projekt przepisów

: 11 gru 2021, 8:54
autor: tomm
wiekszy koszt to nie argument - ceny dyktuje popyt, i dlatego maja marze po 30%, gdzie w inwestycjach drogowych marze sa po 5%, jakby "tylko" 10% zarabiali rowniez mieszniania by powstawaly

Re: Przepisy likwidujące patologię parkingowo-platformianą w nowych inwestycjach - projekt przepisów

: 11 gru 2021, 9:10
autor: Mar G
asander pisze:
anubis pisze:Może nie do końca o cenach, ale wprowadzane są właśnie przepisy likwidujące patologię parkingowo-platformianą w nowych inwestycjach. Duży plus i pójście w dobrym kierunku.

rp.pl/nieruchomosci/art19184541-zegnamy-rodzinne-miejsca-postojowe

Projekt zakłada, że każde miejsce postojowe ma mieć zapewniony bezpośredni dostęp do drogi manewrowej. Takim przepisem likwiduje się więc możliwość projektowania miejsc rodzinnych, zależnych, czy instalowania platform parkingowych, które są bardzo popularnym rozwiązaniem zarówno dla inwestorów, jak i nabywców, z uwagi na niższe koszty budowy i zakupu takich miejsc.

Czy ja wiem czy to akurat przykład patodeveloperki. Platformy są zależne i niezależne. Te pierwsze jako tańsze dla rodzin są chyba OK podobnie jak dwa miejsca na betonie jedno za drugim. Platformy niezależne z kolei dla różnych rodzin. Proste. Po co to komplikować. Na zachodzie są platformy publiczne na dziesiątki poziomów. Po za tym brak platform to więcej poziomów w budynku, głębszy fundament, droższa inwestycja, i większy finalny koszt metra mieszkania. Czysta ekonomia.

dokładnie - nie dość że budowa poziomu pod ziemią już była droga ( i chcąc nie chcąc nawet niekupujący miejsc parkingowych współfinansowali ich budowę czego nie ukrywano) - to teraz miejsca parkingowe będą niemal bezcenne bo będzie konieczne budowanie 2 poziomów parkingów. kolejna cegiełka do wzrostu kosztów. a rodziny bardzo się ucieszą, że zamiast ładnej łazienki będzie trzeba dołożyć 30k na droższe miejsce.

jak to w piosence - "co by tu sp...Panowie, co by tu jeszcze".

Re: Przepisy likwidujące patologię parkingowo-platformianą w nowych inwestycjach - projekt przepisów

: 11 gru 2021, 10:21
autor: Rak
Lepsze droższe i sensowne niż przymusowe dziadostwo. Lamentujecie.

Re: Przepisy likwidujące patologię parkingowo-platformianą w nowych inwestycjach - projekt przepisów

: 11 gru 2021, 12:32
autor: anubis
Mar G pisze:
asander pisze:
anubis pisze:Może nie do końca o cenach, ale wprowadzane są właśnie przepisy likwidujące patologię parkingowo-platformianą w nowych inwestycjach. Duży plus i pójście w dobrym kierunku.

rp.pl/nieruchomosci/art19184541-zegnamy-rodzinne-miejsca-postojowe

Projekt zakłada, że każde miejsce postojowe ma mieć zapewniony bezpośredni dostęp do drogi manewrowej. Takim przepisem likwiduje się więc możliwość projektowania miejsc rodzinnych, zależnych, czy instalowania platform parkingowych, które są bardzo popularnym rozwiązaniem zarówno dla inwestorów, jak i nabywców, z uwagi na niższe koszty budowy i zakupu takich miejsc.

Czy ja wiem czy to akurat przykład patodeveloperki. Platformy są zależne i niezależne. Te pierwsze jako tańsze dla rodzin są chyba OK podobnie jak dwa miejsca na betonie jedno za drugim. Platformy niezależne z kolei dla różnych rodzin. Proste. Po co to komplikować. Na zachodzie są platformy publiczne na dziesiątki poziomów. Po za tym brak platform to więcej poziomów w budynku, głębszy fundament, droższa inwestycja, i większy finalny koszt metra mieszkania. Czysta ekonomia.

dokładnie - nie dość że budowa poziomu pod ziemią już była droga ( i chcąc nie chcąc nawet niekupujący miejsc parkingowych współfinansowali ich budowę czego nie ukrywano) - to teraz miejsca parkingowe będą niemal bezcenne bo będzie konieczne budowanie 2 poziomów parkingów. kolejna cegiełka do wzrostu kosztów. a rodziny bardzo się ucieszą, że zamiast ładnej łazienki będzie trzeba dołożyć 30k na droższe miejsce.

jak to w piosence - "co by tu sp...Panowie, co by tu jeszcze".

Wiadomo, że najtaniej to byłoby budować jak w Bangladeszu.

Nie wierzę, że to uda się przerzucić na kupującego. A nawet jeżeli to już wolę mieszkania te kilka procent droższe i normalne parkingi niż ten gwałt na rozumie i godności, czyli platformy.

Tymczasem Hardt zapowiada kolejne podwyżki stóp w styczniu:

– W październiku rozpoczęliśmy podwyższanie stóp procentowych. Z dużym prawdopodobieństwem będą kolejne podwyżki. Najbardziej prawdopodobnym ruchem Rady Polityki Pieniężnej w styczniu, jest podwyżka znowu o pół punktu procentowego – powiedział.

biznes.wprost.pl/gospodarka/10568629/inflacja-lukasz-hardt-z-rady-polityki-pienieznej-uwaza-ze-podwyzka-stop-procentowych-byla-spozniona.html

Re: Przepisy likwidujące patologię parkingowo-platformianą w nowych inwestycjach - projekt przepisów

: 11 gru 2021, 17:38
autor: Mar G
anubis pisze:
Mar G pisze:
asander pisze:Czy ja wiem czy to akurat przykład patodeveloperki. Platformy są zależne i niezależne. Te pierwsze jako tańsze dla rodzin są chyba OK podobnie jak dwa miejsca na betonie jedno za drugim. Platformy niezależne z kolei dla różnych rodzin. Proste. Po co to komplikować. Na zachodzie są platformy publiczne na dziesiątki poziomów. Po za tym brak platform to więcej poziomów w budynku, głębszy fundament, droższa inwestycja, i większy finalny koszt metra mieszkania. Czysta ekonomia.

dokładnie - nie dość że budowa poziomu pod ziemią już była droga ( i chcąc nie chcąc nawet niekupujący miejsc parkingowych współfinansowali ich budowę czego nie ukrywano) - to teraz miejsca parkingowe będą niemal bezcenne bo będzie konieczne budowanie 2 poziomów parkingów. kolejna cegiełka do wzrostu kosztów. a rodziny bardzo się ucieszą, że zamiast ładnej łazienki będzie trzeba dołożyć 30k na droższe miejsce.

jak to w piosence - "co by tu sp...Panowie, co by tu jeszcze".

Wiadomo, że najtaniej to byłoby budować jak w Bangladeszu.

Nie wierzę, że to uda się przerzucić na kupującego. A nawet jeżeli to już wolę mieszkania te kilka procent droższe i normalne parkingi niż ten gwałt na rozumie i godności, czyli platformy.

Tymczasem Hardt zapowiada kolejne podwyżki stóp w styczniu:

– W październiku rozpoczęliśmy podwyższanie stóp procentowych. Z dużym prawdopodobieństwem będą kolejne podwyżki. Najbardziej prawdopodobnym ruchem Rady Polityki Pieniężnej w styczniu, jest podwyżka znowu o pół punktu procentowego – powiedział.

biznes.wprost.pl/gospodarka/10568629/inflacja-lukasz-hardt-z-rady-polityki-pienieznej-uwaza-ze-podwyzka-stop-procentowych-byla-spozniona.html

Ty możesz woleć droższe, ale rodzina z powodzeniem może użytkować miejsce rodzinne na 2 auta + rowery ( nie na platformie) za cenę 1.5 miejsca pojedynczego - i wiele rodzin wybrałaby taki wariant dając sobie pole na lepsze wykończenie mieszkania.

miejmy nadzieję ustawodawca oprzytomnieje

Re: Przepisy likwidujące patologię parkingowo-platformianą w nowych inwestycjach - projekt przepisów

: 13 gru 2021, 0:13
autor: Nowy
Mar G pisze:
anubis pisze:
Mar G pisze:dokładnie - nie dość że budowa poziomu pod ziemią już była droga ( i chcąc nie chcąc nawet niekupujący miejsc parkingowych współfinansowali ich budowę czego nie ukrywano) - to teraz miejsca parkingowe będą niemal bezcenne bo będzie konieczne budowanie 2 poziomów parkingów. kolejna cegiełka do wzrostu kosztów. a rodziny bardzo się ucieszą, że zamiast ładnej łazienki będzie trzeba dołożyć 30k na droższe miejsce.

jak to w piosence - "co by tu sp...Panowie, co by tu jeszcze".

Wiadomo, że najtaniej to byłoby budować jak w Bangladeszu.

Nie wierzę, że to uda się przerzucić na kupującego. A nawet jeżeli to już wolę mieszkania te kilka procent droższe i normalne parkingi niż ten gwałt na rozumie i godności, czyli platformy.

Tymczasem Hardt zapowiada kolejne podwyżki stóp w styczniu:

– W październiku rozpoczęliśmy podwyższanie stóp procentowych. Z dużym prawdopodobieństwem będą kolejne podwyżki. Najbardziej prawdopodobnym ruchem Rady Polityki Pieniężnej w styczniu, jest podwyżka znowu o pół punktu procentowego – powiedział.

biznes.wprost.pl/gospodarka/10568629/inflacja-lukasz-hardt-z-rady-polityki-pienieznej-uwaza-ze-podwyzka-stop-procentowych-byla-spozniona.html

Ty możesz woleć droższe, ale rodzina z powodzeniem może użytkować miejsce rodzinne na 2 auta + rowery ( nie na platformie) za cenę 1.5 miejsca pojedynczego - i wiele rodzin wybrałaby taki wariant dając sobie pole na lepsze wykończenie mieszkania.

miejmy nadzieję ustawodawca oprzytomnieje

Dziwię się, że niektórzy wszystko, co się dzieje w otoczeniu, potrafią zinterpretować, jako coś, do doprowadzi do wzrostu cen mieszkań :) Nie wiem czy kojarzycie, ale ta moda na platformy i inne idiotyczne rozwiązania, to zaczęła się jakoś niedługo po tym, jak w Krakowie podniesiono obowiązkowy współczynnik miejsc postojowych z 0,6 do 1,2 na mieszkanie.

Faktycznie budowanie kolejnych poziomów miejsc postojowych pod ziemią jest drogie i zapłacą za to mieszkańcy. Ale jest jeszcze jedno wyjście, skoro ma być 1,2 miejsca postojowego na mieszkanie, to można też... zbudować mniej, ale za to większych mieszkań, a nie upychać kawalerki inwestycyjne w całych budynkach. Może więc tak naprawdę ostatecznie wyjdzie to na dobre rynkowi.

Swoją drogą szkoda, że skoro prawo miejscowe może określać współczynnik miejsc postojowych na mieszkanie, to nie określa się w nim np. minimalnych metrażów mieszkań, albo minimalnej liczy pomieszczeń z oknem (z określeniem minimalnego metrażu). Pewnie można by to robić np. w MPZP. Ale pewnie urzędnikom i miejscowym urzędnikom odpowiada to, że jest, jak jest.

Re: Przepisy likwidujące patologię parkingowo-platformianą w nowych inwestycjach - projekt przepisów

: 13 gru 2021, 8:37
autor: asander
Nowy pisze:
Mar G pisze:
anubis pisze:Wiadomo, że najtaniej to byłoby budować jak w Bangladeszu.

Nie wierzę, że to uda się przerzucić na kupującego. A nawet jeżeli to już wolę mieszkania te kilka procent droższe i normalne parkingi niż ten gwałt na rozumie i godności, czyli platformy.

Tymczasem Hardt zapowiada kolejne podwyżki stóp w styczniu:

– W październiku rozpoczęliśmy podwyższanie stóp procentowych. Z dużym prawdopodobieństwem będą kolejne podwyżki. Najbardziej prawdopodobnym ruchem Rady Polityki Pieniężnej w styczniu, jest podwyżka znowu o pół punktu procentowego – powiedział.

biznes.wprost.pl/gospodarka/10568629/inflacja-lukasz-hardt-z-rady-polityki-pienieznej-uwaza-ze-podwyzka-stop-procentowych-byla-spozniona.html

Ty możesz woleć droższe, ale rodzina z powodzeniem może użytkować miejsce rodzinne na 2 auta + rowery ( nie na platformie) za cenę 1.5 miejsca pojedynczego - i wiele rodzin wybrałaby taki wariant dając sobie pole na lepsze wykończenie mieszkania.

miejmy nadzieję ustawodawca oprzytomnieje

Dziwię się, że niektórzy wszystko, co się dzieje w otoczeniu, potrafią zinterpretować, jako coś, do doprowadzi do wzrostu cen mieszkań :) Nie wiem czy kojarzycie, ale ta moda na platformy i inne idiotyczne rozwiązania, to zaczęła się jakoś niedługo po tym, jak w Krakowie podniesiono obowiązkowy współczynnik miejsc postojowych z 0,6 do 1,2 na mieszkanie.

Faktycznie budowanie kolejnych poziomów miejsc postojowych pod ziemią jest drogie i zapłacą za to mieszkańcy. Ale jest jeszcze jedno wyjście, skoro ma być 1,2 miejsca postojowego na mieszkanie, to można też... zbudować mniej, ale za to większych mieszkań, a nie upychać kawalerki inwestycyjne w całych budynkach. Może więc tak naprawdę ostatecznie wyjdzie to na dobre rynkowi.

Swoją drogą szkoda, że skoro prawo miejscowe może określać współczynnik miejsc postojowych na mieszkanie, to nie określa się w nim np. minimalnych metrażów mieszkań, albo minimalnej liczy pomieszczeń z oknem (z określeniem minimalnego metrażu). Pewnie można by to robić np. w MPZP. Ale pewnie urzędnikom i miejscowym urzędnikom odpowiada to, że jest, jak jest.


No widzisz, bo mi logika podpowiada, że żaden deweloper raczej nie zechce zrezygnować ot tak ze swojej marży. Było by miło z jego strony. Natomiast podejrzewam, że pierwsze co zrobi to spróbuje przerzucić większość jeśli nie całe koszty na ostatecznego klienta, czyli kupującego mieszkanie. Co za różnica czy kupisz 2 zależne miejsca rodzinne za 150% ceny pojedynczego czy jedno "długie", na którym będziesz mógł parkować jedną limuzyną, albo trzy fiaty 500 czy smarty, za (uwaga) 150% ceny miejsca pojedynczego.

Natomiast może być też tak, że nie będzie takich dłuższych miejsc pojedynczych więc nabywca będzie skazany na kupno dwóch miejsc pojedynczych, w sumie więc zapłaci 200%. Czysty zysk...

Co do większych mieszkań to zgoda, może ich brakuje na rynku pierwotnym. Kolega niedawno kupował 80m2, z wykończeniem wyjdzie go ok 1mln zł. To pewnie główny powód dla którego jest ich tak mało. Ceny są przytłaczające nawet dla IT. Pozostają jedynie właściciele dobrze prosperujących biznesów, menagerowie średniego i wyższego szczebla, tylko nie wiem ilu ich jest i ilu z nich woli jednak dom pod Krakowem albo w i w Krakowie.

Poza tym wątek ma błędną i mylącą nazwę, bo nie chodzi o zakaz ogólnie platform czy miejsc postojowych, ale o zakaz miejsc czy platform ZALEŻNYCH. Nie wprowadzaj ludzi w błąd anubisie.

Re: Przepisy likwidujące patologię parkingowo-platformianą w nowych inwestycjach - projekt przepisów

: 13 gru 2021, 9:17
autor: Mar G
Nowy pisze:
Mar G pisze:
anubis pisze:Wiadomo, że najtaniej to byłoby budować jak w Bangladeszu.

Nie wierzę, że to uda się przerzucić na kupującego. A nawet jeżeli to już wolę mieszkania te kilka procent droższe i normalne parkingi niż ten gwałt na rozumie i godności, czyli platformy.

Tymczasem Hardt zapowiada kolejne podwyżki stóp w styczniu:

– W październiku rozpoczęliśmy podwyższanie stóp procentowych. Z dużym prawdopodobieństwem będą kolejne podwyżki. Najbardziej prawdopodobnym ruchem Rady Polityki Pieniężnej w styczniu, jest podwyżka znowu o pół punktu procentowego – powiedział.

biznes.wprost.pl/gospodarka/10568629/inflacja-lukasz-hardt-z-rady-polityki-pienieznej-uwaza-ze-podwyzka-stop-procentowych-byla-spozniona.html

Ty możesz woleć droższe, ale rodzina z powodzeniem może użytkować miejsce rodzinne na 2 auta + rowery ( nie na platformie) za cenę 1.5 miejsca pojedynczego - i wiele rodzin wybrałaby taki wariant dając sobie pole na lepsze wykończenie mieszkania.

miejmy nadzieję ustawodawca oprzytomnieje

Dziwię się, że niektórzy wszystko, co się dzieje w otoczeniu, potrafią zinterpretować, jako coś, do doprowadzi do wzrostu cen mieszkań :) Nie wiem czy kojarzycie, ale ta moda na platformy i inne idiotyczne rozwiązania, to zaczęła się jakoś niedługo po tym, jak w Krakowie podniesiono obowiązkowy współczynnik miejsc postojowych z 0,6 do 1,2 na mieszkanie.

Faktycznie budowanie kolejnych poziomów miejsc postojowych pod ziemią jest drogie i zapłacą za to mieszkańcy. Ale jest jeszcze jedno wyjście, skoro ma być 1,2 miejsca postojowego na mieszkanie, to można też... zbudować mniej, ale za to większych mieszkań, a nie upychać kawalerki inwestycyjne w całych budynkach. Może więc tak naprawdę ostatecznie wyjdzie to na dobre rynkowi.

Swoją drogą szkoda, że skoro prawo miejscowe może określać współczynnik miejsc postojowych na mieszkanie, to nie określa się w nim np. minimalnych metrażów mieszkań, albo minimalnej liczy pomieszczeń z oknem (z określeniem minimalnego metrażu). Pewnie można by to robić np. w MPZP. Ale pewnie urzędnikom i miejscowym urzędnikom odpowiada to, że jest, jak jest.


Znów zabierasz glos w sprawie, której nie ogarniasz merytorycznie.

Pokażę Ci cyfry , może to dotrze do umysłu :

konkret z P64, w innych inwestycjach ten efekt finansowy jest jeszcze bardziej bolesny , skoro miejsca parkingowe sięgają już 100 tys jak ktos wczoraj napisał.

Rodzina kuouje miejsce rodzinne 1 poziomowe na 2 samochody plus rowery pomiedzy nimi - płaci total 50 tys
po zmianie przepisów musi kupić , chcąc zabezpieczyć swoje potrzeby , 2 pojedyncze miejsca 2x35 tys tj. 70 tys.

Różnicę może jesteś w stanie wyliczyć samodzielnie.
I wyniknie to nie z podwyżki cen.