Budowa metra w Warszawie - dyskusja na forum i wnioski dla innych

Informacje o nowych biurowcach, budynkach użyteczności publicznych, hotelach, parkach oraz obiektach przemysłowych w Warszawie, infrastrukturze i jej remontach oraz planach rozwoju.
erni
Posty: 14
Rejestracja: 01 mar 2016, 14:37

Budowa metra w Warszawie - dyskusja na forum i wnioski dla innych

Postautor: erni » 06 sty 2017, 13:26

Skoro pojawiło się kilka informacji na forum o nowych inwestycjach w Warszawie, to ja chciałbym spytać o Warszawskie doświadczenia związane z budową i użytkowaniem metra. Może właśnie w pierwszej kolejności powinniśmy spojrzeć na to z perspektywy Krakowa i zastanowić się nad tym, czy na pewno kolej podziemna przyda się w naszym mieście :) Kiedy sam trochę mieszkałem w Warszawie, to trochę zdarzało mi się tam metrem pojeździć i to wydawało się świetnym rozwiązaniem, a jak to widzą sami mieszkańcy stolicy, jakie mają opinie o warszawskim metrze :?:

Obrazek

Z tego co wiem, to II linia warszawskiego metra ma być gotowa do 2023 roku, więc jeszcze chwilę to potrwa. Wato podejmować się takiego wysiłku i jest to warte swojej ceny :?: Teraz waży się sprawa tego, czy ruszy budowa metra w Krakowie, więc pewnie byłoby warto skorzystać z doświadczeń warszawskich przy tej okazji :) Swoją drogą stołeczne plany mają rozmach, może w naszym mieście mogłoby to mniej kosztować, w końcu to w stolicy zbudowano najdroższy stadion w Polsce. Inna sprawa, że my mamy stadion Wisły, więc wiele lepsi nie jesteśmy :/ Może jacyś mieszkańcy Warszawy się wypowiedzą w tej sprawie :?:


GokuSajan
Posty: 14
Rejestracja: 06 kwie 2017, 16:59

Re: Budowa metra w Warszawie - dyskusja na forum i wnioski dla innych

Postautor: GokuSajan » 18 kwie 2017, 11:41

Jaka legenda hehe a już myślałem ż ma być 5 linii do 2139 roku a jednak nie

karoll
Posty: 4
Rejestracja: 27 gru 2017, 22:42

Re: Budowa metra w Warszawie - dyskusja na forum i wnioski dla innych

Postautor: karoll » 04 sty 2018, 15:54

jak dla mnie metro to podstawa, fakt że jest to upierdliwe.. Mamy przychodnie na Płockiej i dojechać tam i zaparkować przy tych wykopach graniczy z cudem, a z małym dzieckiem nie jest łatwo, ale no musi to potrwać, po to żebyśmy mogli korzystać. Połowę życie mieszkałem na Kabatach i uwierz mi pamiętam stare czasy bez metra.. :)


aneta87
Posty: 18
Rejestracja: 24 kwie 2018, 13:23

Re: Budowa metra w Warszawie - dyskusja na forum i wnioski dla innych

Postautor: aneta87 » 16 maja 2018, 14:46

Wydawało mi się, że tyle razy dyskutowany temat metra w Krakowie padł, czy to ciągle debatujecie i rajcy nie rezygnują z planów podziemnej kolejki?

Ja na co dzień korzystam z warszawskiego metra i z I i II linii, dojeżdżam tak do pracy. Faktycznie do 2023 mają plany skończyć. Cała Wola rozkopana (zaraz przyjdzie czas na Bemowo gdzie obecnie rezyduje), objazdy, ale warto się przemęczyć. Największe plusy - szybkość dojazdu, korki mnie nie obchodzą, a to naprawdę potrafi mitrężyć czas. Z minusów powiedziałabym - nie zawsze rozsądna zabudowa terenu. Na Bemowie jeszcze 15 lat temu rosły kapusta i truskawki, teraz przez budowe metra jest wysyp nowych inwestycji mieszkaniowych, blok w blok, blokiem pogania. Ceny w przeciągu niecałej dekady wzrosły dwukrotnie! Nowa sypialnia Warszawy. Trend taki jak tu opisują, jaki miał miejsce przy budowie I linii https://rynekpierwotny.pl/wiadomosci-mieszkaniowe/ii-linia-metra-kto-i-kiedy-na-niej-skorzysta/9193/:
Jak wiele można zarobić, inwestując w nieruchomość przy metrze na odpowiednim etapie, pokazuje historia. Na Bielanach cena metra kwadratowego wzrosła w ciągu dwóch lat po zakończeniu prac z ok. 5,5 tys. zł za metr kwadratowy do 9 tys. zł. Na Pradze zaobserwowaliśmy 60-procentowy wzrost w ciągu 5 lat.
Cen poniżej 7 tys już tu nie uświadczysz. Co z tego, że jeszcze 5 lat zanim będzie to metro dojeżdżać, już się tyle sprzedało mieszkań, które deweloperzy reklamowali hasłami: "5 minut do metra", albo "15 minut do centrum", obecnie niemożliwe, a że możliwe za X lat, cóż. Chętnych nie brakuje.

Drugi minus - cena, olbrzymie pieniądze na to idą, dobrze, że unia łoży. Można by obniżyć, nie puszczając wszystkiego pod ziemią, jak w Pradze czy Berlinie, czy nawet Poznaniu, gdzie jest Pestka. Suma sumarum w komunikacje masową warto inwestować, zwłaszcza jak się boryka z problemem smogu.



Wróć do „Warszawa: nowe biurowce, obiekty publiczne, przemysłowe i infrastruktura”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość