Zmiany w instalacji elektrycznej / wodnej / kanalizacyjnej - Wzgórze Krzemionki

Forum mieszkańców Wzgórza Krzemionki w Krakowie, którego budowniczym jest deweloper Matejek. Opinie, wybór mieszkania, lokalizacja, ceny, budowa bloku i sprawy mieszkańców.
joey
Posty: 4
Rejestracja: 25 sty 2017, 11:38

Zmiany w instalacji elektrycznej / wodnej / kanalizacyjnej - Wzgórze Krzemionki

Postautor: joey » 11 kwie 2017, 21:54

Witam

Chciałem zrobić zmiany w instalacji elektrycznej typu przesunięcia gniazda elektrycznego, miejsca zapalania światła czy lampy na suficie. Według instrukcji które dostaliśmy jest takie coś możliwe po uprzednim poinformowaniu i otrzymaniu zgody od administratora i dewelopera, jeśli prace będzie wykonywał ktoś kto ma odpowiednie kwalifikacje. W rzeczywistości jednak po rozmowie z właścicielem firmy od instalacji elektrycznej dowiedziałem się, że jeśli ktokolwiek tknie instalację elektryczną poza ich firmą to traci gwarancję. Dodał w sposób jedno znaczny i dosadny, że mają na wszystko zdjęcia. W skrócie mają monopol na koszenie klientów. Chyba, że komuś nie zależy na gwarancji.
Podobne informacje na temat instalacji wodnej i kanalizacji można znaleźć w instrukcji do mieszkania.

Chciałem się zapytać czy to normalne, że jeśli ma się firmę do remontu np. łazienki to mimo wszystko muszę brać osobno firmę do każdej rzeczy...np. zamiana odpływu z wanny na odpływ pod prysznic czy przesunięcie ubikacji/baterii o pare cm, przesunięcie gniazdka o parę cm?

Ktoś się już z tymi problemami "bujał" ??


doxa
Posty: 23
Rejestracja: 06 paź 2016, 21:37

Re: Zmiany w instalacji elektrycznej / wodnej / kanalizacyjnej - Wzgórze Krzemionki

Postautor: doxa » 15 kwie 2017, 17:40

Hej, ja robię zmiany wszystkiego co wymieniłeś łącznie z wyburzeniem i budowaniem nowych ścian.

Firma od zmian instalacji co.; wod.-kan., grzejników i wentylacji nazywa się MC2 Inwestycje - bezproblemowy kontakt, mega tania wycena robocizny - podejście z ich strony raczej na zasadzie "my robimy instalacje hurtowo w nowych blokach, ani czasowo ani finansowo nam się nie opłaca nic panu przerabiać ale w sumie nie ma żadnego problemu, dogadamy się, przecież pan nie ma innego wyjścia żeby zachować gwarancję". Wymieniam też grzejniki w całym mieszkaniu na ładniejsze a jednego zmieniam lokalizację - firma odkupuje ode mnie te obecnie zamontowane i sprzedaje w cenie hurtowej nowe. Telefon do Pana który się tym zajmuje 660 737 570 (to chyba współwłaściciel wg dokumentów KRS ale nie podaję jego nazwiska, mail to mc2inwestycje@gmail.com - chyba lepiej kontaktować się mailowo bo zwykle jest mega zajęty).

Firma od instalacji TV, internetu oraz domofonu działa na takiej samej zasadzie - robią to hurtowo w nowych inwestycjach i tak naprawdę przeróbki u pojedynczego właściciela mieszkania to tylko dla nich problem, jednak podejście jak wyżej - nie ma problemu, najlepiej niech pana wykonawcy przygotują puszki i przewody do zmiany lokalizacji domofonu i tv - my tylko przyjdziemy przełożyć samo urządzenie, przyklepiemy że przeróbka jest dokonana przez nas a dla pana będą najmniejsze koszty. Firma to BP Systems. Tel. 12 264 31 25.

Oczywiście terminowo to nie jest tak że przyjeżdżają dzień po rozmowie telefonicznej - obie firmy chcą podjechać jak im się zbierze kilka takich mieszkań do przeróbek.

Co do firmy od instalacji elektrycznej to nazwy nie pamiętam, ale odniosłem wrażenie że facet nie był problematyczny i nie napominał, że mają zdjęcia instalacji (a tak w ogóle to my też mamy, przecież deweloper dawał na pendrive). Jednak ze względów finansowych, faktu że zmieniam niemal wszystkie gniazdka i kontakty oraz że mój wykonawca też zajmuje się elektryką zdecydowałem się że nie skorzystam z usług tej firmy bo to bez sensu. A zepsuć coś w instalacjach co., grzejnikach, wideodomofonie chyba jest łatwiej.
Telefon właściciel 602 720 222.
Telefon brygadzista 602 290 222.

Co do przesuwania ścian działowych to przesłałem rzuty mojego architekta do wiadomości dewelopera i zarządcy z projektowanymi wyburzeniami i nowymi ścianami.

Oczywiście że przeróbki nieautoryzowane powodują utratę gwarancji. Gwarancja to prawnie dodatkowe, nieobowiązkowe zapewnienie sprzedawcy/usługodawcy o jakości produktu/usługi i świadczenie napraw pogwarancyjnych. Nikt nie ma obowiązku dawać gwarancji, jedynie to zaświadczenie o jakości i sprzedawca/usługodawca może wymagać autoryzowanego serwisowania czy zmian. Reguluję ją art. 577 kodeksu cywilnego i następne.

Z kolei rękojmia jest czymś całkowicie innym - obowiązuje przy sprzedaży i jest obowiązkowa, a jeśli nabywcą jest konsument to nie można jej wyłączyć i ograniczyć chyba że prawa to dopuszcza (w ww. przypadkach mamy do czynienia właśnie z ograniczeniem gwarancji - nie rękojmi). Rękojmię świadczy jednak tylko SPRZEDAWCA rzeczy - w tym przypadku jest to wyłącznie deweloper Wzgórze Krzemionki sp. z o.o. i z punktu widzenia umowy nie łączy nas żadna umowa z BP Systems, MC2 Inwestycje i elektrykiem czy nawet Matejek sp. z o.o. Umowę sprzedaży zawarliśmy z Wzgórze Krzemionki sp. z o.o. i rękojmia polega na obowiązku usunięcia wad jeśli się ujawnią po zakupie bądź uprawnieniu do obniżeniu ceny lub uprawnieniu do odstąpienia od umowy. Reguluje ją art. 556 kodeksu cywilnego i następne. W 2015 była nowelizacji tych przepisów w wyniku implementacji prawodawstwa Unii Europejskiej i w polskim prawie znacznie rozszerzono ochronę kupującego, a jeszcze znaczniej ochronę konsumenta.

W instrukcji użytkowania lokali i protokole u mnie były zapisy że zmiany instalacji przez inną firmę niż wykonawca budowy powoduje utratę gwarancji i rękojmi. Napisałem pismo do dewelopera że utrata rękojmi w tym przypadku jest bezprawna i zmieniliśmy te zapisy wykreślając utratę rękojmi, tak że w razie nieautoryzowanej zmiany traci się tylko gwarancję. Oczywiście jeśli ktoś miał zapisy takie jak ja to nie wywiera to żadnych negatywnych skutków bo zapisy o utracie utracie rękojmi są nieważne z mocy prawa, ale ja z racji zawodu już chciałem to wyjaśnić od razu.

Pozdrawiam :)

paza
Posty: 10
Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48

Re: Zmiany w instalacji elektrycznej / wodnej / kanalizacyjnej - Wzgórze Krzemionki

Postautor: paza » 17 kwie 2017, 17:07

doxa pisze:Oczywiście że przeróbki nieautoryzowane powodują utratę gwarancji.


Warto dodać, że utrata gwarancji ma miejsce jedynie w modyfikowanym odcinku. W oryginalnej części instalacji gwarancja nadal obowiązuje.


doxa
Posty: 23
Rejestracja: 06 paź 2016, 21:37

Re: Zmiany w instalacji elektrycznej / wodnej / kanalizacyjnej - Wzgórze Krzemionki

Postautor: doxa » 16 cze 2017, 11:45

Hej,

jak wiecie w klatce nr 3 powstało zwarcie na instalacji domofonowej ze względu na ściągnięcie wideodomofonu przez osobę nieuprawnioną w jednym z mieszkań.
Pozostaje mi jedynie napisać, że wiem, że domofony były fabrycznie zamontowane w fatalnych miejscach, bo sam go przenosiłem. A usługa przeniesienia przez BP Systems czyli firmę montującą domofony kosztuje uwaga: 61,50 zł. No ale cóż, lepiej samemu...
Z tego co wiem, to szukają winowajcy w celu obciążenia kosztami naprawy, co wg BP Systems jest jak najbardziej do ustalenia bez chodzenia po mieszkaniach.



Wróć do „Inwestycja Wzgórze Krzemionki Kraków - forum mieszkańców osiedla”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość