Boox pisze:Budynek nr.3 płaciłem 6400/m2
Nie śledzę losów inwestycji od początku, dlatego pytanie
Boox czy 6400 to cena na etapie dziury w ziemi czy już po wybudowaniu budynku? Podobnie
slexmo (7100 za bud. 4)? W bloku 4. zarezerwowane, ale i do niedawna dostępne mieszkania ok. 50 m2 chodziły po 7300-7500, co najmniej od czasu kiedy blok stał i montowali już okna. 7500/6400 to wzrost o 18%, w zasadzie w kolejno realizowanych budynkach, czyli dokładnie tyle co 8900 w bud 6 względem 7500 w bud 4. Budynek 5 był gdzieś po drodze, ale budowany w sumie razem z bud 4.
Nie sięgam wiedzą tak daleko, ale kojarzę, że 1 budynek za taki metraż chodził po ok. 5500 na etapie dziury w ziemi, nie wiem jaki to był dokładnie rok - 2016/2017? Sądząc po zdjęciach z invest mapy teren wokół był dotąd jednym wielkim placem budowy - mieszkańcy musieli mieć jakoś zrekompensowane x lat budowy za oknami, ale przede wszystkim wzrost cen nieruchomości oszalał pod kątem dynamiki. Choć tu wzrost bud 3 (6400) vs bud 1 (załóżmy 5500) byłby ok. 16%. Nie są to jednak wzrosty na miarę Czyżyn czy konkretnie osiedla Avia, także nie wiem na ile inwestor odjechał z cenami a na ile ma to w pewnym stopniu uzasadnienie. Choćby ze względu na fakt, że lada miesiąc obecny I etap (5. budynków wraz z placem zabaw) zostanie zakończony, będą mogli argumentować ceny tym, że budynek 6. ma już na starcie infrastrukturę towarzyszącą (w stosunku do budynków z zupełnych początków inwestycji).
Druga sprawa, niebagatelny wpływ na cenę mają jak zawsze inwestycje infrastrukturalne i zieleń. Przykład, który osobiście znam Parki Krakowa z cenami jeszcze z grudnia 2019 rzędu 9800-10500 za metraż 45-50m2, ze względu na "planowany tramwaj na Górkę Narodową" - na tej fali ceny na Prądniku Białym rosły niemalże jak na Czyżynach.
Z tym drugim sprawa nie jest jasna, ale możliwe że jakaś zieleń urządzona powstanie na dzisiejszych "łąkach" między Piasta Towers a starą częścią Bohaterów Września, pytanie jaki kształt przyjmie ostatecznie MPZP.
Planowane inwestycje infrastrukturalne faktycznie zmienią i uatrakcyjnią tę okolicę, ale pytanie kiedy to faktycznie będzie. Według planów całość prac miałaby się skończyć do 2024 roku i wtedy mimo obrzeży byłoby to komunikacyjnie kompletne miejsce. Póki co faktycznie ruszyła (co prawda nie w rejonie Batowic) tylko (i aż) budowa Północnej Obwodnicy Krakowa S52. Jednak podpisana jest także, o ile dobrze kojarzę, umowa na wykonanie wiaduktu nad torami wraz z przyległym układem komunikacyjnym z terminem do końca 2021 roku. Zatem przedłużenie linii tramwajowej i budowa pętli autobusowo-tramwajowej naprzeciwko inwestycji "Viva Piast" po stronie Dom-Budu, wydaje się być wyłącznie kwestią czasu a jednak mieszkania na Piasta Towers będą znacznie w lepszym położeniu (zwłaszcza na niższych piętrach) pod kątem hałasu niż Victoria Dom czy Dom-Bud, a jednocześnie bliżej komunikacji w stosunku do Wawel Service. Jednak ceny tez są wyższe... Do tego dochodzi rozwój SKA - pierwotnie przystanek Os. Piastów miał powstać do 2022 roku. Kiedy to wszystko się wybuduje? Na razie nie ma (oprócz powszechnej niepewności) przesłanek by zakładać znaczne opóźnienia w inwestycjach, a na pewno nie takie jak III etap KST na Górkę Narodową, który też się przecież buduje

Perspektywa rozwoju okolicy uzasadnia wzrost wyceny, ale czy aż taki? Tak czy siak to jak wyżej pisano jak na obecną infrastrukture deweloper rzucił cenę podyktowana atrakcyjnością "awansem"
Może standard będzie wyższy niż w I etapie? (wyżej okna, komórki lokatorskie - pytanie w jakiej ilości - no i ogródki)
