Postautor: bargl » 17 lis 2017, 15:02
Cześć,
Pogrzebałem trochę dokładniej i wygrał wariant 2.
Link do decyzji: bip.krakow.rdos.gov.pl/obwieszczenie-regionalnego-dyrektora-ochrony-srodowiska-w-krakowie-z-dnia-04-pazdziernika-2017-znak-oo-4210-23-2016-jp
Linki:
Wariant 2:
bip.krakow.pl/zalaczniki/dokumenty/n/183317/karta
"Jest to wariant rekomendowany przez Inwestora." - czytaj przez miasto
Skrót z planów:
Będące przedmiotem postępowania przedsięwzięcie będzie polegało na budowie układu
komunikacyjnego w rejonie os. Piastów, który swoim zakresem obejmuje obszar Miasta Krakowa
polożony napołudnie od linii kolejowych nr 8 i 95, w rejonie ul. Powstańców, Piasta Kołodzieja
i Morcinka, a także obszar Gminy Zielonki pomiędzy ww. liniami kolejowymi, a drogą powiatową
nr 2156K. Na całość projektu układu drogowego składa się wiele elementów, z czego do
najważniejszych należą m.in. budowa drogi klasy Z — ul. Powstańców wzdłuż torów kolejowych,
budowa drogi klasy L — ul. Nowa Powstańców, przebudowa ul. Piasta Kołodzieja wraz
z przedłużeniem linii tramwajowej, budowa dworca autobusowo-tramwajowego i przystanków
kolejowych, a także budowa parkingu Park8Ride oraz parkingu w miejscu zlikwidowanej pętli
tramwajowej.
W preferowanym wariancie W2 planuje się budowę przedbiżenia ul. Powstańców wzdłuż torów
kolejowych na odcinku od skrzyżowania ulicy Powstańców z ul. Piasta Kołodzieja (od ronda
południowego realizowanego w ramach odrębnej inwestycji) do ulic Morcinka i Mistrzejowickiej.
Planowana droga będzie klasy Z (zbiorcza). Wariant ten przewiduje również budowę chodnika oraz
dwukierunkowej ścieżki dla rowerów. W ciągu projektowanej drogi biegnącej wzdłuż torów
kolejowych zaprojektowano budowę przystanków komunikacji zbiorowej z peronami i wiatami.
Przewiduje się także budowę nowych zjazdów oraz przebudowę zjazdów istniejących do przyległych
posesji w dowiązaniu do stanu istniejącego.
Inwestycja obejmuje również budowę nowej drogi na odcinku od ul. Powstańców, przez
ul. Piasta Kołodzieja w rejonie istniejącego Urzędu Skarbowego do ulic Morcinka i Mistrzejowickiej.
Planowana droga będzie klasy L (lokalna). W wariancie preferowanym przewiduje się po obu
stronach drogi budowę chodnika oraz miejsc parkingowych w dostosowaniu do istniejącej
i planowanej zabudowy. W ciągu projektowanej drogi przewiduje się budowę nowych zjazdów oraz
przebudowę zjazdów istniejących do przyległych posesji oraz budowę i przebudowę miejsc
parkingowych i dróg wewnętrznych w dowiązaniu do stanu istniejącego.
Koncepcja programowo-przestrzenna zakłada przebudowę ul. Piasta Kołodzieja na odcinku od
istniejącej pętli tramwajowej do planowanego włączenia do ronda na przedłużeniu ul. Piasta
Kołodzieja. Przebudowywana droga jest klasy Z (zbiorcza). W wariancie preferowanym W2, wzdłuż
ul. Piasta Kołodzieja przewiduje się budowę chodnika oraz budowę ciągu pieszo-rowerowego.
Na całym odcinku przebudowywanej drogi ul. Piasta Kołodzieja, po jej wschodniej stronie, projektuje
się wydzieloną linię tramwajową. Skrzyżowania projektowanej drogi z innymi drogami publicznymi
zaprojektowano w postaci skrzyżowania zwykłego z drogą klasy L oraz ronda na skrzyżowaniu
z ul. Powstańców (rondo południowe realizowane w ramach odrębnej inwestycji). W ciągu
projektowanej drogi przewiduje się budowę nowych zjazdów oraz przebudowę zjazdów istniejących
do przyległych posesji oraz miejsc parkingowych i dróg wewnętrznych w dowiązaniu do stanu
istniejącego.
W rejonie os. Piastów zakłada się również przedłużenie linii tramwajowej w ciągu ul. Piasta
Kołodzieja po wschodniej stronie ulicy. Początek projektowanej linii zlokalizowany będzie w obrębie
istniejącej pętli tramwajowej przewidzianej do likwidacji. W rejonie istniejącej pętli planuje się
przeprowadzić linię tramwajową na wschodnią stronę ul. Piasta Kołodzieja, której koniec
zaprojektowano postaci pętli zlokalizowanej po wschodniej stronie ni. Piasta Kołodzieja, jako
wspólny dworzec autobusowo-tramwajowy. Wariant inwestycyjny zakłada realizację wydzielonego
dwutorowego zielonego torowiska tramwajowego. Na przejazdach przez drogi i skrzyżowania
przewiduje się torowisko jako zintegrowaną nawierzchnię drogowo-tramwajową w technologii
bezpodsypkowej.
W ramach budowy układu komunikacyjnego przewidziano do realizacji budowę dworca
autobusowego wspólnego z pętlą tramwajową po wschodniej stronie ul. Piasta Kołodzieja. Dworzec
skomunikowany będzie za pomocą projektowanych zjazdów jedno i dwukierunkowych z ul. Piasta
Kołodzieja oraz z ul. Powstańców. Zaprojektowano także ok. S stanowisk odjazdowych oraz ok. 2
stanowiska przyjazdowe wraz z peronami. W obrębie dworca przewidziano również miejsca
postojowe dla Taxi, miejsca postoju do ok. 2 min. KissRide (K+R) oraz zadaszony parking dla
rowerów. Na dworcu zaprojektowano również miejsce pod zabudowę kubaturową.
Przewidziany do realizacji wariant W2 zaklada budowę kolejowego przystanku osobowego
Kraków Os. Piastów zlokalizowanego w bezpośrednim sąsiedztwie projektowanego dworca
autobusowego, pętli tramwajowej oraz parkingu P+R. Zaprojektowano zewnętrzne
jednokrawędziowe perony oraz wewnętrzny peron dwukrawędziowy dla dwóch kierunków linii 8
oraz 95. Nowe perony umożliwią dostępność do usług kolejowych bez konieczności dojazdu do
Dworca Głównego.
W gminie Zielonki, w bezpośrednim sąsiedztwie przystanku kolejowego, zostanie zrealizowany
parking Park8Ride. W obrębie parkingu przewidziano także zadaszony parking dla rowerów oraz
miejsce pod zabudowę kubaturową. Parking skomunikowany będzie z projektowanym rondem na
przedlużeniu ul. Piasta Kołodzieja (objętego decyzją RDOS w Krakowie znak: 00.4210.9.2016.EC
z dnia 13.02.2017 r.) poprzez projektowaną drogę łączącą parking P+R z rondem.
Komunikacja piesza pomiędzy projektowanym przystankiem kolejowym, dworcem
autobusowym oraz pętlą tramwajową i parkingiem PR zapewniona zostanie za pomocą nowo
projektowanej kładki dla pieszych oraz wiaduktu w ciągu ul. Piasta Kołodzieja (realizowanego wg
odrębnego opracowania). Zarówno od strony wiaduktu drogowego wciągu ul. Piasta Kołodzieja oraz
projektowanej kladki dla pieszych przewiduje się wykonanie schodów łączących obiekty z peronami
kolejowymi. Ponadto, przy każdych schodach przewiduje się lokalizację windy.
W miejscu istniejącej pętli tramwajowej, która w ramach inwestycji zostanie zlikwidowana,
przewiduje się budowę parkingu. Parking skomunikowany będzie za pomocą projektowanego zjazdu
z ul. Piasta Kolodzieja. Przewiduje się także wykonanie połączenia drogowego z parkingiem przy
biurowcu „.Columbus Oflice Center”, umożliwiającego skomunikowanie od ul. Piasta Kołodzieja
zamiast likwidowanego zjazdu z ul. Piasta Kołodzieja.