Nowe inwestycje vs planowany pas startowy w Balicach

Budowy nowych mieszkań i domów w Krakowie i innych miastach - zdjęcia, relacje, nowe informacje, ceny mieszkań.
karamba
Posty: 15
Rejestracja: 06 sie 2024, 9:55

Re: Nowe inwestycje vs planowany pas startowy w Balicach

Postautor: karamba » 10 wrz 2024, 12:43

Mercy pisze:Kiedyś czytałem komunikat że chcą wybudować nowy by zastąpić stary. Więc na obecną chwilę nie, ale kto wie za 10, 20 lat może zremontują i jeśli będzie potrzeba będą dwa, ale przy budowie cpk i demografii może to być niepotrzebne.


No właśnie tak jest i to jest właśnie pytanie do RDOŚ dlaczego to nie jest doprecyzowane. To bardzo zagadkowa sprawa, według mnie boją się sprzeciwu ludzi z osiedli w części północnej Krakowa i deweloperów i w ogóle awantury wokół tej sprawy. Czytałem na jakimś forum, że to Adamczyk namieszał w Planie Generalnym


Mercy
Posty: 84
Rejestracja: 16 paź 2023, 13:25

Re: Nowe inwestycje vs planowany pas startowy w Balicach

Postautor: Mercy » 10 wrz 2024, 13:32

karamba pisze:
Mercy pisze:Kiedyś czytałem komunikat że chcą wybudować nowy by zastąpić stary. Więc na obecną chwilę nie, ale kto wie za 10, 20 lat może zremontują i jeśli będzie potrzeba będą dwa, ale przy budowie cpk i demografii może to być niepotrzebne.


No właśnie tak jest i to jest właśnie pytanie do RDOŚ dlaczego to nie jest doprecyzowane. To bardzo zagadkowa sprawa, według mnie boją się sprzeciwu ludzi z osiedli w części północnej Krakowa i deweloperów i w ogóle awantury wokół tej sprawy. Czytałem na jakimś forum, że to Adamczyk namieszał w Planie Generalnym


Podobno to trwa tak długo bo dużo wpływowych osób ma tu działki.Nie wiem na ile to plotki, ale prawdą jest to że przenieśli sprawe do Kielc właśnie dlatego, że dyrektor Krakowskiego oddziału ma działki nieopodal. Mimo wszystko, batalia trwa chyba już 15 lat, też jestem w szoku, że lotnisko nie było w stanie dostarczyć papierów jak trzeba, tylko się tak mota.

pozdro
Posty: 2754
Rejestracja: 08 mar 2016, 17:33

Re: Nowe inwestycje vs planowany pas startowy w Balicach

Postautor: pozdro » 14 wrz 2024, 18:41

Ktoś wymyslił niefunkcjonalny skośny pas startowy, myślę, że nie trzeba było by tyle cudować gdyby zbudowano równoległy pas startowy bliżej A4 w ten sposób byłyby 2 pasy startowe które mogły funkcjonować równoczesnie. Ok nie odrazu bo by brakowało pewnei dróg kołowania, ale maksymalnie blisko A4 pas startowy równoległy w przyszłości umożliwiłby łatwe uruchomienie 2 pasów startowych po remoncie starego i dobudowaniu dróg kołowania nad zakopaną w tunelu autostradą A4.
Przesunięty o te 300-400m (gdzieś tyle to minimalna odległość między pasami startowymi) zapewne byłby w tej samej strefie oddzaiływania i dodatkowa decyzja nie byłaby konieczna. To lotnisko spokojnie by w ten sposób urosło do 30-50mln pasażerów z dwoma pasami. Ale ktos to celowo i z premedytacją blokuje jacyś fanatycy CPK i centralizowania wszystkiego w Warszawie.
Nie zrozumiałe jest również słabe skomunikowanie Balic z Katowicami, tam powinno sie dobudować linie kolejową - Balice - Alwernia - Chrzanów - Katowice i normalnie dowozić też mieszkańców Silesii na lotnisko w max 35min. Krakowice jako region ludniejszy od Warszawo-Lodzi bez problemu mogłoby powalczyć z CPK i być największym lotniskiem w Polsce. w sumie już teraz ma 11mln pasażerów czyli porównywalnie z Warszawą gdzie pasażerów przesiadkowych lotu liczą podwójnie jako przylatujących i wylatujących. Brak mężów stanu w Krakowicach którzy by zawalczyli o rozwój tego regionu. Nie ma totalnie powodu żeby Krakowice we wszystkich statystykach wypadały 2 razy gorzej od Warszawy i CPK. Bo maja większy potencjał ludnościowy. Tylko zle wykorzystany, taki śląsk poddaje sie depopulacji, sam Kraków bez aglomeracji ślaskiej i dobrej współpracy jest za mały i łatwo rozgrywalny. Kasę na stolicę żeby się cała polska zrzuciła, łatwo media centralne i lobbysci uzasadnią, jak to mamy się zrzucać na budowę tam lotniska i jak nam będzie lepiej się przesiadać w warszawie niż we frankfurcie. :lol: Tymaczasem Krakowice mogą mieć prężeni rozwijające sie Balice i Pyrzowice. Krakowice rządają byc przynajmniej Mediolanem czy Barceloną, a nie jakimś Lyonem.


mrk1
Posty: 24
Rejestracja: 17 kwie 2023, 17:24

Re: Nowe inwestycje vs planowany pas startowy w Balicach

Postautor: mrk1 » 16 wrz 2024, 17:12

W większości masz rację w przytoczonych stwierdzeniach, natomiast nie uwypukliłeś jednego, bardzo ważnego aspektu całej sprawy związanej z nowym pasem startowym, a co za tym idzie z dalszym rozwojem lotniska Kraków-Balice. Niestety nie ma, nie było i nie będzie współpracy między obiema aglomeracjami, a tym bardziej między obydwoma portami lotniczymi. Włodarze obu firm, już od wielu lat, czy nawet dekad, wychodzą z założenia że "każdy sobie rzepkę skrobie" i w związku z tym patrzą tylko na siebie. Wszelkie inwestycje, choć ogromne w ostatnich latach w Balicach, są tylko minimalistycznymi ruchami, bo niestety są ograniczeni ze wszystkich stron. A kasa jest i można by o wiele więcej. Katowice idą pełną parą, zwłaszcza z ostatnimi inwestycjami zwłaszcza w strefę Cargo. Może się okazać, że Balice w pewnym momencie staną, bo już nie będzie gdzie się ruszyć, a Katowice mając potencjał będą szły cały czas do przodu. No i ten podział, Balice-połączenia rejsowe, a Katowice przede wszystkim czartery. Jak dla mnie kompletnie niezrozumiały.

pozdro
Posty: 2754
Rejestracja: 08 mar 2016, 17:33

Re: Nowe inwestycje vs planowany pas startowy w Balicach

Postautor: pozdro » 21 wrz 2024, 10:52

Nie musi być współpracy autostradowo dojazd jest podobny. Kolejowo trzeba poprawić dojazd do Katowic. Samo się zrobi poprostu pociąg z Katowic do Balic dojazd w 30min i często.
Powinniśmy zabiegać żeby tam przelotowy dworzec intercity był i 2 równoległe pasy startowe. Pyrzowice będą za czego robić i chartery

latarnik
Posty: 319
Rejestracja: 18 sie 2024, 10:17

Re: Nowe inwestycje vs planowany pas startowy w Balicach

Postautor: latarnik » 21 wrz 2024, 13:48

:mrgreen:
pozdro pisze:Ktoś wymyslił niefunkcjonalny skośny pas startowy, myślę, że nie trzeba było by tyle cudować gdyby zbudowano równoległy pas startowy bliżej A4 w ten sposób byłyby 2 pasy startowe które mogły funkcjonować równoczesnie. Ok nie odrazu bo by brakowało pewnei dróg kołowania, ale maksymalnie blisko A4 pas startowy równoległy w przyszłości umożliwiłby łatwe uruchomienie 2 pasów startowych po remoncie starego i dobudowaniu dróg kołowania nad zakopaną w tunelu autostradą A4.
Przesunięty o te 300-400m (gdzieś tyle to minimalna odległość między pasami startowymi) zapewne byłby w tej samej strefie oddzaiływania i dodatkowa decyzja nie byłaby konieczna. To lotnisko spokojnie by w ten sposób urosło do 30-50mln pasażerów z dwoma pasami. Ale ktos to celowo i z premedytacją blokuje jacyś fanatycy CPK i centralizowania wszystkiego w Warszawie.
Nie zrozumiałe jest również słabe skomunikowanie Balic z Katowicami, tam powinno sie dobudować linie kolejową - Balice - Alwernia - Chrzanów - Katowice i normalnie dowozić też mieszkańców Silesii na lotnisko w max 35min. Krakowice jako region ludniejszy od Warszawo-Lodzi bez problemu mogłoby powalczyć z CPK i być największym lotniskiem w Polsce. w sumie już teraz ma 11mln pasażerów czyli porównywalnie z Warszawą gdzie pasażerów przesiadkowych lotu liczą podwójnie jako przylatujących i wylatujących. Brak mężów stanu w Krakowicach którzy by zawalczyli o rozwój tego regionu. Nie ma totalnie powodu żeby Krakowice we wszystkich statystykach wypadały 2 razy gorzej od Warszawy i CPK. Bo maja większy potencjał ludnościowy. Tylko zle wykorzystany, taki śląsk poddaje sie depopulacji, sam Kraków bez aglomeracji ślaskiej i dobrej współpracy jest za mały i łatwo rozgrywalny. Kasę na stolicę żeby się cała polska zrzuciła, łatwo media centralne i lobbysci uzasadnią, jak to mamy się zrzucać na budowę tam lotniska i jak nam będzie lepiej się przesiadać w warszawie niż we frankfurcie. :lol: Tymaczasem Krakowice mogą mieć prężeni rozwijające sie Balice i Pyrzowice. Krakowice rządają byc przynajmniej Mediolanem czy Barceloną, a nie jakimś Lyonem.


Ale bzdury. Gościu Ty nie masz zielonego pojęcia o czym się wypowiadasz. Byłeś kiedyś na lotnisku hubie jak Amsterdam, Paryż Frankfurt, Atlanta? Powierzchnia lotniska w Atlancie to około 1500 ha, powierzchnia Balic to zaledwie 300 ha. W CPK w planach miało mieć łącznie (cargo+pasażerskie) około 2700 ha. Dodatkowo w Krakowie nie ma praktycznie możliwości rozwoju. Chodzi o ograniczenia wokół jak autostrada, ale również o ograniczenia środowiskowe ze względu na wysokie zaludnienie wokół lotniska. Co więcej lotnisko na południu Polski nigdy nie będzie dobrym miejscem na hub. Nie jest przecięciem linii wschód-zachód, północ-poludnie. Policzcie sobie czas dojazdu pociągiem z Szczecina, Gdańska, Warszawy, Poznania, Wrocławia do Balic. W CPK ma to sens bo dojazd z głównych miast Polski miał być bardzo krótki (<4h). A w przypadku głównych miast jak Kraków, Wrocław, Warszawa, Gdańsk, Poznań znaczne krótszy. Bez takiego położenia geograficznego i możliwości hub w Polsce nie ma najmniejszych szans się udać. Naprawdę proszę nie wprowadzać w błąd czytelników takimi populistycznymi tezami. Jak duża jest wartość hubu wie chyba każdy kto leciał w locie łączonym z większą ilością przesiadek niż 2. Naprawdę wypowiedzi użytkownika pozdro sugerują jakby nigdy nie leciał takim lotem. Wiem, że większość ludzi lata lotami z portów regionalnych lub czarterowymi, ale dla biznesu i rozwoju państwa najważniejsze są właśnie połączenia z hubów. Zobaczcie sobie na statystyki jak zmieniła się wymiana handlowa pomiędzy polską i Korea po otwarciu bezpośredniego połączenia lotniczego pomiędzy naszymi państwami. Rozwiązanie z multiportami również nie są optymalne (na przykładzie Londynu). Wiem o tym każdy kto np w locie z przesiadka po długim locie, w nocy musiał szybko przemieścić się kilkadziesiąt kilometrów w obcym kraju - mając cały czas w głowie to czy zdąży. Nie mówię już o straconym czasie czy nerwach, dodatkowych kontrolach bezpieczeństwa itp



Wróć do „Nowe inwestycje mieszkaniowe w Krakowie - bloki, apartamentowce, domy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 38 gości