Też dodam coś od siebie ponieważ rozważałem zakup mieszkania w tej inwestycji.
Wspomniana już ulica Stelmachów to jedna sprawa. Podejrzewam, ze jednak będzie zrobiona jak należy bo praktycznie będzie za chwile mocno zabudowana po jej północnej stronie. Jeśli chodzi o powrót z Galerii to nie polecam iść wzdłuż Stelmachów tylko przejść sobie spokojnie przez osiedle szeregówek przy Kukiela i Kiwerskiego / Pełczyńskiego. Mają tam dwa sprytne skróty miedzy domkami (normalny chodznik, wyłączone z ruchu kołowego).
To co mnie sie osobiście nie podoba w inwestycji to :
- miejsca postojowe podziemne jedynie dla środkowych budynków przewidzianych w II etapie, reszta na placach zewnętrznych i ew. w zdłuż wąskiej uliczki osiedlowej (o tym niżej)
- tylko jedna brama prowadzi na miejsca postojowe (ta bliżej drugiego etapu); brama przy pierwszym etapie można sobie najwyżej podjechać pod budynek wyładować zakupy
- bardzo małe odstępy między budynkami - ok 7 m ale to pewnie odległość miedzy fasadami, a nie od obrysu balkonów; na żywo wyglada tam, że będzie bardzo ciasno
- w mieszkaniach z fajnym układem balkony o powierzchni 2,30-2,70 m2 chyba tylko, żeby wyjść zapalić
- mieszkania z chyba najlepszym widokiem na łąki pozbawione praktycznie przedpokoju / holu na jakaś szafe - wejśćie praktycznie od razu do salonu
Odnośnie uliczek na osiedlu to z tego co się dowiedziałem będzie jak na Smętnej tzn, wspólnota ma zadecydować czy uliczka będzie poszerzona by umozliwić parkowanie pod budynkami dla tych, którzy nie wykupili sobie miejsca postojowego. Tych jest z kolei ok 45 na 89 mieszkań. Szkoda, bo takie osiedle bez samochodów pozostawionych pod budynkami wyglądałoby dużo schludniej.
Na plus na pewno można zaliczyć:
- dość fajny projekt pozbawiony spadzistych dachów, przez co nawet ostatnie piętro ma pełnowymiarowe mieszkania bez tych bezsensowych skosów,
- mieszkania w bud. B9, te skierowane na płn-wsch z ciekawszym widokiem na łąki i tereny rekreacyjne przy inwestycji
- dość przyjemny deptak między budynkami z garażem podziemnym (II etap)
Co do ceny to w takiej cenie wolałbym "7 życzeń" ale jak tam patrzyłem to nie było już nic sensowego. Tam będzie bliżej do planowanej pętli tramwajowej przy Obi.
Jest jeszcze kwestia inwestycji drogowej jaką planował ZIKIT. Pierwsza koncepcja to była jakaś droga klasy zbiorczej w ciągu Łokietka, odbijająca następnie w stronę Jordanowskiej i ślimaka na Azorach przy salonie Skody. Nie wiem jak ta koncepcja ewoluowała bo na proponowanym kiedyś przebiegu drogi stanęła Biedronka przy Łokietka
