Co dopiero mówiło się o tym, że ma ruszyć maksymalizacja komunikacji tramwajowej w Krakowie, a już zanosi się na to, że wkrótce zamknięty zostanie kolejny ważny fragment sieci tramwajowej Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu ogłosił przetarg na remont i przebudowę linii tramwajowej oraz ulicy Królewskiej, Podchorążych i Bronowickiej - prace budowlane mogłyby zacząć się pewnie wiosną, bowiem pod koniec lutego zostanie prawdopodobnie rozstrzygnięty przetarg na wykonanie tych prac. Ciekawe jaka będzie cena tych robót.
Co ciekawe, aby zapewnić autobusową komunikację zastępczą równie wydolną, jak tramwajowa, autobusy musiałyby kursować na tej trasie co minutę lub dwie - ciekawe czy to jest w ogóle możliwe I wydaje się, że takie informacje coraz bardziej pokazują, że konieczna jest budowa metra w Krakowie, bo bez niego wreszcie wszyscy utkniemy w korkach, też tych tramwajowych i autobusowych. Inna sprawa, że już teraz często się zdarza, że tramwaje są absurdalnie zatłoczone.
Ciekawe czy remont i przebudowa, będzie się wiązała także ze zwiększeniem przepustowości tej linii tramwajowej, ale pewnie by się to przydało, bo ruch tam raczej będzie rósł, choćby przez to, że cały czas powstają tam nowe bloki, jak np. ogłoszone niedawno osiedle Filtry Kraków, albo stojący już nieopodal Lazurowy Park, choć pewnie na tym się nie skończy
Remont / przebudowa torów i ul. Królewskiej / Podchorążych / Bronowickiej (Kraków)
Re: Remont / przebudowa torów i ul. Królewskiej / Podchorążych / Bronowickiej (Kraków)
Zdaje się, że przy tej okazji rozważany jest także remont torowiska i ulicy Karmelickiej, która także nie jest teraz w najlepszym stanie. Taki remont ulicy Karmelickiej byłby jak najbardziej wskazany, bo co z tego, że zostanie otwarta dla ruchu tramwajowego Królewska, Bronowicka, skoro i tak zamkną za chwilę Karmelicką i znów nie będą jeździły tramwaje z Bronowic do centrum Krakowa Tyle, że jak na razie, nie ma na ten remont pieniędzy, a szkoda, bo przydałoby się, żeby ZIKiT je znalazł, inaczej ten remont i związane z nim utrudnienia, trochę nie będą miały sensu.
Ale przy tym świetnie by było, gdyby także ulica Królewska zmieniła swój charakter i został bardziej wykorzystany jej potencjał Tam powinny być szerokie, zadbane chodniki, na których mogłyby usadowić się stoliki kawiarni, tam powinny - to powinno być miejsce z atrakcyjnymi lokalami, sklepami, które miałoby zachęcać do spaceru. Królewska jest na tyle szeroka, aby dało się to zrobić, przechodząc dalej, przez podchorążych, można by dojść do Pałacu Królewskiego (jeden z wydziałów Politechniki Krakowskiej), a później wrócić w stronę centrum miasta parkiem Młynówka Królewska.
Ale przy tym świetnie by było, gdyby także ulica Królewska zmieniła swój charakter i został bardziej wykorzystany jej potencjał Tam powinny być szerokie, zadbane chodniki, na których mogłyby usadowić się stoliki kawiarni, tam powinny - to powinno być miejsce z atrakcyjnymi lokalami, sklepami, które miałoby zachęcać do spaceru. Królewska jest na tyle szeroka, aby dało się to zrobić, przechodząc dalej, przez podchorążych, można by dojść do Pałacu Królewskiego (jeden z wydziałów Politechniki Krakowskiej), a później wrócić w stronę centrum miasta parkiem Młynówka Królewska.
Re: Remont / przebudowa torów i ul. Królewskiej / Podchorążych / Bronowickiej (Kraków)
No to zdaje się, że remont ulicy Królewskiej w Krakowie ruszył, ktoś był w okolicy, duże korki, a może macie jakieś zdjęcia i podzielicie się na forum Jak sobie pomyślę, że to wszystko miałoby potrwać nawet rok, to jednak lekkie ciarki przechodzą. Mogli to wszystko wkopać, skoro już tak długo ma to wszystko trwać
Re: Remont / przebudowa torów i ul. Królewskiej / Podchorążych / Bronowickiej (Kraków)
No i ruszyło, jak widać na poniższych zdjęciach, remont ul. Królewskiej i Linii tramwajowej trwa
Duża i uciążliwa inwestycja, zastanawiam się tylko, czy w związku ze skalą prac oraz ich problematycznością dla miejskiej sieci transportowej, nie byłoby zasadne, żeby prace były prowadzone także w soboty - tymczasem wiało tam wtedy pustką.
Część nawierzchni spod torów tramwajowych już skuto, a z części wciąż jeszcze usuwane są szyny. Ciekawe jak się zmienią te ulice po przebudowie, czy będą podobne na przykład do Mogilskiej.
Duża i uciążliwa inwestycja, zastanawiam się tylko, czy w związku ze skalą prac oraz ich problematycznością dla miejskiej sieci transportowej, nie byłoby zasadne, żeby prace były prowadzone także w soboty - tymczasem wiało tam wtedy pustką.
Część nawierzchni spod torów tramwajowych już skuto, a z części wciąż jeszcze usuwane są szyny. Ciekawe jak się zmienią te ulice po przebudowie, czy będą podobne na przykład do Mogilskiej.
Wróć do „Nowe biurowce, hotele, obiekty publiczne, przemysłowe i infrastruktura”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości