krknews.pl/masz-pytanie-o-krakowskie-premetro-w-srode-dyzur-ekspertow
Całkowita długość trasy linii premetra ma wynieść 21,82 km, z czego 30 procent ma znajdować się w tunelu, a 1,4 km na estakadzie. Na pozostałych fragmentach linia ma biec nad ziemią, częściowo z wykorzystaniem już istniejących torowisk tramwajowych (głównie na terenie Nowej Huty) oraz nowej infrastruktury tramwajowej.
Skoro to ma jeździć tymi samymi torowiskami, co inne tramwaje, czyli przejeżdżać przez kolizyjne skrzyżowania, na których do rzadkości nie należą stłuczki z samochodami, to co to jest w ogóle za ściema, że to jest jakieś niby metro? Przecież mamy już tramwaj w tunelu, który dzieli torowiska z innymi tramwajami i nazywa się to Krakowski Szybki Tramwaj (KST).
No i metro powinno zapewnić szybkość przemieszczania się po mieście. Jak to będzie jeździło z takimi prędkościami, jak dzisiaj tramwaje poruszają się po Nowej Hucie, to na pewno będzie to wielka zmiana jakościowa : D
Swoją drogą tu znów NH dostaje jakieś ochłapy, dlaczego w tych dzielnicach nie jest robione nowe, wydzielone torowisko albo lepiej tunel?