Budowa metra / premetra w Krakowie - kiedy powstanie / przebieg linii / forum, dyskusja, opinie
: 18 lis 2015, 22:55
A teraz sprawa, która już od wielu lat budzi wielkie emocje w naszym mieście, czyli budowa metra w Krakowie, czyli inwestycja niezwykle kontrowersyjna i droga, co do której cały czas nie może zapaść konsensus
Tymczasem w ostatnich latach zmieniło się to, że mieszkańcy Grodu Kraka opowiedzieli się za budową takiego środka komunikacji w referendum, w którym jednocześnie wypowiedzieli się przeciwko organizacji Zimowych Igrzysk Olimpijskich.

Niestety na referendum się skończyło i trudno powiedzieć, jak sprawa potoczy się dalej... Ale jeśli Kraków ma jeszcze choć odrobinę ambicji, to jednak powinien na poważnie przystąpić do realizacji tego projektu. Jeśli ktoś tego nie jest pewien, to powinien pojeździć tramwajem w okolicach centrum Krakowa w godzinach szczytu, najlepiej ze stoperem. Linie tramwajowe w tamtej okolicy są maksymalnie obciążone i nie da się tam puścić większej ilości pojazdów, a dodatkowo mają tam spore ograniczenia prędkości
Biorąc to wszystko pod uwagę, jedyną sensowną alternatywą wydaje się budowa metra, nie jakiejś jego protezy, ale pełnoprawnego metra, na początku może linii z Nowej Huty w stronę Bronowic, a kolejnej z Bieżanowa w okolice Górki Narodowej (choć to bardzo wstępne propozycje). Ma to także znaczenie dla tego, jak prowadzona jest walka ze smogiem w Krakowie, tylko usprawniając transport publiczny w mieście ściągniemy z ulic więcej samochodów, a to przecież jeden z powodów zatrutego powietrza
Moim zdaniem nie ma alternatywy w długiej perspektywie dla budowy metra w naszym mieście, a im wcześniej się za to zabierzemy, tym lepiej
Jak myślicie 


Niestety na referendum się skończyło i trudno powiedzieć, jak sprawa potoczy się dalej... Ale jeśli Kraków ma jeszcze choć odrobinę ambicji, to jednak powinien na poważnie przystąpić do realizacji tego projektu. Jeśli ktoś tego nie jest pewien, to powinien pojeździć tramwajem w okolicach centrum Krakowa w godzinach szczytu, najlepiej ze stoperem. Linie tramwajowe w tamtej okolicy są maksymalnie obciążone i nie da się tam puścić większej ilości pojazdów, a dodatkowo mają tam spore ograniczenia prędkości

Biorąc to wszystko pod uwagę, jedyną sensowną alternatywą wydaje się budowa metra, nie jakiejś jego protezy, ale pełnoprawnego metra, na początku może linii z Nowej Huty w stronę Bronowic, a kolejnej z Bieżanowa w okolice Górki Narodowej (choć to bardzo wstępne propozycje). Ma to także znaczenie dla tego, jak prowadzona jest walka ze smogiem w Krakowie, tylko usprawniając transport publiczny w mieście ściągniemy z ulic więcej samochodów, a to przecież jeden z powodów zatrutego powietrza


