Modernizacja linii kolejowej w okolicy przystanku Bonarka oraz przejazdu przez ul. Fredry w Krakowie

Forum dla osób, które już kupiły lub chcą kupić nowe mieszkanie w Krakowie w inwestycji Fredry 6, za którą odpowiada deweloper Budimex Nieruchomości. Zapraszamy do wymiany informacji i opinii na forum.
Hakelbery
Posty: 65
Rejestracja: 12 sty 2021, 21:15

Modernizacja linii kolejowej w okolicy przystanku Bonarka oraz przejazdu przez ul. Fredry w Krakowie

Postautor: Hakelbery » 12 sty 2021, 21:23

Witam Czy ktoś z Państwa widział może plany modernizacji kolej w obrębie przystanku Bonarka oraz przejazdu przez ul Fredry. Chodzi mi głównie o ewentualne ekrany akustyczne czy będą czy nie oraz organizacji przejazdu/ przejścia przez przejazd przy Fredry.


kokos
Posty: 59
Rejestracja: 14 lip 2016, 12:46

Re: Modernizacja linii kolejowej w okolicy przystanku Bonarka oraz przejazdu przez ul. Fredry w Krakowie

Postautor: kokos » 14 sty 2021, 10:24

Hakelbery pisze:Witam Czy ktoś z Państwa widział może plany modernizacji kolej w obrębie przystanku Bonarka oraz przejazdu przez ul Fredry. Chodzi mi głównie o ewentualne ekrany akustyczne czy będą czy nie oraz organizacji przejazdu/ przejścia przez przejazd przy Fredry.

Jeżeli chodzi o ekrany akustyczne to nie widziałem, aby gdzieś miały się pojawić w obrębie przystanku. Natomiast, jeżeli chodzi o przejazd przez tory przy Fredry to temat był już wielokrotnie poruszany (w skrócie: po uruchomieniu SKA ma być przejazd otwarty na 5 min. i zamykany na 15 min.; jest plan budowy wiaduktu nad torami - jakieś prace projektowe się odbywają, natomiast wycena była na 120 mln, więc budowa to raczej pieśń dalekiej przyszłości).

Hakelbery
Posty: 65
Rejestracja: 12 sty 2021, 21:15

Re: Modernizacja linii kolejowej w okolicy przystanku Bonarka oraz przejazdu przez ul. Fredry w Krakowie

Postautor: Hakelbery » 14 sty 2021, 14:17

Ciekaw jestem czy tak to będzie w rzeczywistości Wówczas Fredry utknie całkowicie wraz z komunikacja miejska a alternatyw brak (droga do Bonarki będzie robiona gdzieś w okolicach czerwca 2022) a wszystko wskazuje ze na początku przejazd nią będą mieli tylko mieszkańcy Fredy 6 (są szlabany a od ul Roi coś słabo idzie współpraca z ZIKIT - info z biura Budimexu)


kokos
Posty: 59
Rejestracja: 14 lip 2016, 12:46

Re: Modernizacja linii kolejowej w okolicy przystanku Bonarka oraz przejazdu przez ul. Fredry w Krakowie

Postautor: kokos » 14 sty 2021, 14:59

Hakelbery pisze:Ciekaw jestem czy tak to będzie w rzeczywistości Wówczas Fredry utknie całkowicie wraz z komunikacja miejska a alternatyw brak (droga do Bonarki będzie robiona gdzieś w okolicach czerwca 2022) a wszystko wskazuje ze na początku przejazd nią będą mieli tylko mieszkańcy Fredy 6 (są szlabany a od ul Roi coś słabo idzie współpraca z ZIKIT - info z biura Budimexu)

Przyznam, że czuję się lekko zagubiony po Pana informacjach. Droga do Bonarki będzie tylko dla mieszkańców Fredry 6? Chyba ma Pan na myśli ich drogę wewnętrzną? Natomiast droga prostopadła do Fredry (od ul. Fredry do ronda po wiaduktem) ma być drogą miejską dla wszystkich, w tym dla komunikacji miejskiej (ona ma być realizowana w czerwcu 2022 r.?). A odnośnie drogi równoległej do Turowicza to jest informacja, że współpracują z ZIKiT? Przecież tej jednostki już nie ma.

Hakelbery
Posty: 65
Rejestracja: 12 sty 2021, 21:15

Re: Modernizacja linii kolejowej w okolicy przystanku Bonarka oraz przejazdu przez ul. Fredry w Krakowie

Postautor: Hakelbery » 14 sty 2021, 21:23

Z Budimeksu wiem iż oni budują drogę między etapem 2 a 4 ktora następnie będzie się łączyła z rondem pod wiaduktem Tak długo jak miasto nie dobuduje swojej drogi idącej od ul Roi oraz drogi między etapem 4 a cementownią (prostopadła do Fredry idącą pod wiaduktem do nowego ronda) to droga będzie tylko dla mieszkańców Fredry 6 Wynika to z faktu iż na odcinku między etapem 2 i 4 będą szlabany

Wszystko w rekach miasta czy zrobią te drogi czy nie Podobno idzie to słabo w kwestii współpracy z Budimeksem Wiem tylko tyle
A te autobusy to jakaś alternatywa dla 133 i 135 ??

Hakelbery
Posty: 65
Rejestracja: 12 sty 2021, 21:15

Re: Modernizacja linii kolejowej w okolicy przystanku Bonarka oraz przejazdu przez ul. Fredry w Krakowie

Postautor: Hakelbery » 14 sty 2021, 21:29

Czerwiec 2022 Budimeks planuje rozpocząć budowe drogi o której pisałem Podobno chcą to robic na koniec etapu drugiego który ma być oddany w lipcu 2022

A Pan ma jakies informację z innego źródła mówiące coś o planach miasta do budowy tych dróg ?

kokos
Posty: 59
Rejestracja: 14 lip 2016, 12:46

Re: Modernizacja linii kolejowej w okolicy przystanku Bonarka oraz przejazdu przez ul. Fredry w Krakowie

Postautor: kokos » 15 sty 2021, 9:18

Hakelbery pisze:Czerwiec 2022 Budimeks planuje rozpocząć budowe drogi o której pisałem Podobno chcą to robic na koniec etapu drugiego który ma być oddany w lipcu 2022

A Pan ma jakieś informację z innego źródła mówiące coś o planach miasta do budowy tych dróg ?

Niestety nie posiadam żadnych wiarygodnych informacji. Na stronie inwestycje.krakow.pl jest adnotacja z 07.01.2021, że nadal trwa projektowanie. Jedyne co słyszałem od jednego z radnych dzielnicowych, że Budimex kombinuje i chce wchodzić z budynkami w projektowany korytarz drogi równoległej do Turowicza oraz że chciałby przejąć teren, gdzie stoją budynki komunalne (droga prostopadła do ul. Fredry). Ogólnie rzecz biorąc mówił z zażenowaniem, że Budimex ustawia urzędników jak chce.

kokos
Posty: 59
Rejestracja: 14 lip 2016, 12:46

Re: Modernizacja linii kolejowej w okolicy przystanku Bonarka oraz przejazdu przez ul. Fredry w Krakowie

Postautor: kokos » 15 sty 2021, 9:21

A te autobusy to jakaś alternatywa dla 133 i 135 ??[/quote]
Nie alternatywa dla 133 i 135, tylko alternatywna droga, jeżeli rzeczywiście będzie taki system 5 min./15 min. i miałyby się tworzyć znaczne zastoje autobusów. Druga sprawa to ciekawe czy jedna z tych linii nie będzie kiedyś skierowana na TŁ.


Hakelbery
Posty: 65
Rejestracja: 12 sty 2021, 21:15

Re: Modernizacja linii kolejowej w okolicy przystanku Bonarka oraz przejazdu przez ul. Fredry w Krakowie

Postautor: Hakelbery » 15 sty 2021, 22:01

A czy na zebraniu z koleją była jakaś mowa o budowie kładki przynajmniej pieszej lub pieszo rowerowej na tym przejazdem przy Fredry? Czy taka opcja wogole nie jest brana pod uwagę ?
Prawda jest taka ze ta estakada to nigdy nie powstanie, autobusy będę jechać przez turowicza i następnie zjazd na Tischnera (przy okazji załatwia przystanek kolej Bonarka i dalej juz do Łagiewnik. Tylko ze taka podróż na pętle bardzo sie wydłuży. Druga kwestia to przejście na pętle na nogach to bedzie loteria - bo stać 15 minut przed szlabanem raczej słabo. To osiedle i otoczenie przy takiej koncepcji przejazdu mocno ucierpi komunikacyjnie a chyba niestety jest to bardzo prawdopodobne

kokos
Posty: 59
Rejestracja: 14 lip 2016, 12:46

Re: Modernizacja linii kolejowej w okolicy przystanku Bonarka oraz przejazdu przez ul. Fredry w Krakowie

Postautor: kokos » 18 sty 2021, 9:12

Hakelbery pisze:A czy na zebraniu z koleją była jakaś mowa o budowie kładki przynajmniej pieszej lub pieszo rowerowej na tym przejazdem przy Fredry? Czy taka opcja wogole nie jest brana pod uwagę ?
Prawda jest taka ze ta estakada to nigdy nie powstanie, autobusy będę jechać przez turowicza i następnie zjazd na Tischnera (przy okazji załatwia przystanek kolej Bonarka i dalej juz do Łagiewnik. Tylko ze taka podróż na pętle bardzo sie wydłuży. Druga kwestia to przejście na pętle na nogach to bedzie loteria - bo stać 15 minut przed szlabanem raczej słabo. To osiedle i otoczenie przy takiej koncepcji przejazdu mocno ucierpi komunikacyjnie a chyba niestety jest to bardzo prawdopodobne

Na zebraniu były przedstawiane 3 warianty przekroczenia torów przy całkowitym zamknięciu przejścia (pieszy, pieszo-rowerowy oraz właśnie estakady nad torami dla wszystkich). Mieszkańcy oczywiście wybrali trzecią opcję. Na następnym spotkaniu była przedstawiona wstępna koncepcja, kosztorys i termin realizacji. Teraz się odbywają prace projektowe, ale czy dojdzie ostatecznie do realizacji to wątpliwa sprawa. Do całkowitego zamknięcia raczej nie dojdzie, ale autobusy mogą być właśnie kierowane przez Turowicza, TŁ albo później przez tę drogę prostopadła do Fredry, co jednak również znacząca wydłuży czas przejazdu.



Wróć do „Fredry 6 Kraków od Budimex Nieruchomości - forum mieszkańców osiedla”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości