Zmiana zarządcy / administracji bloku - osiedle Vista Kraków

Forum przeznaczone dla osób, które już kupiły lub chcą kupić nowe mieszkanie w Krakowie w inwestycji Vista za którą odpowiada deweloper Lokum. Zapraszamy do wymiany informacji i opinii.
japko
Posty: 22
Rejestracja: 26 lip 2018, 21:47

Zmiana zarządcy / administracji bloku - osiedle Vista Kraków

Postautor: japko » 18 paź 2018, 12:16

Jeszcze jeden ważny temat, który trzeba mieć na uwadze:

w razie gdybyśmy zdecydowali, że obecny Zarządca nam się nie podoba, szczególnie przez wysokość opłat czy jakieś brzydkie działania trzeba mieć na uwadze, żeby nie został on wpisany w akcie notarialnym:
Przy okazji, drodzy sąsiedzi pamiętajmy aby zarządzający nie był wpisany aktem notarialnym. (...) jeśli w przyszłości z jakichkolwiek przyczyn chcielibyśmy zmienić zarządzającego, będzie to trzeba zrobić w obecności notariusza przy udziale minimum 50% mieszkańców, a nie muszę dodawać że jest to prawie niewykonalne.

Tu był poruszany temat:
viewtopic.php?t=3124
viewtopic.php?t=3079&p=19216#p19216

Swoją drogą mamy tu kogoś kto zna zarządców nieruchomości, którzy mają niższe opłaty, żeby móc się przyjrzeć jakiejś alternatywie?


tiger76
Posty: 78
Rejestracja: 27 mar 2018, 12:22

Re: Zmiana zarządcy / administracji bloku - osiedle Vista Kraków

Postautor: tiger76 » 26 lut 2019, 12:57

Zarządca nam się podoba. A-Z wywiązuje się ze swoich obowiązków, mało tego ma przygotowany cały plan działań po przeniesieniu własności ponieważ obecnie wiele działań blokuje deweloper. Stąd np ciągle uszkodzona furtka czy brak pokrowca na fontannie. Tańszy zarządca nie znaczy lepszy.

Xaron
Posty: 41
Rejestracja: 09 sty 2018, 20:12

Re: Zmiana zarządcy / administracji bloku - osiedle Vista Kraków

Postautor: Xaron » 07 mar 2019, 12:03

W lokalizacji Siesta tez kilka osób zastanawia się nad zmianą Zarządcy z AZ na jakiegoś innego (niekoniecznie tańszego)

Puki co mamy wrażenie że AZ nie działa w interesie mieszkańców, a w interesie swoim i dewelopera (zależy im by w kolejnych etapach też podpisać umowę z deweloperem).
Mamy problem z komunikacją z AZ, i tak średnio reaguje na nasze spostrzeżenia.


muka
Posty: 25
Rejestracja: 23 sie 2018, 15:52

Re: Zmiana zarządcy / administracji bloku - osiedle Vista Kraków

Postautor: muka » 15 mar 2019, 13:02

Xaron pisze:W lokalizacji Siesta tez kilka osób zastanawia się nad zmianą Zarządcy z AZ na jakiegoś innego (niekoniecznie tańszego)

Puki co mamy wrażenie że AZ nie działa w interesie mieszkańców, a w interesie swoim i dewelopera (zależy im by w kolejnych etapach też podpisać umowę z deweloperem).
Mamy problem z komunikacją z AZ, i tak średnio reaguje na nasze spostrzeżenia.

Słyszałam, że AZ dostał od Lokum niezłe pieniądze za administrację.

tiger76 pisze:Zarządca nam się podoba. A-Z wywiązuje się ze swoich obowiązków, mało tego ma przygotowany cały plan działań po przeniesieniu własności ponieważ obecnie wiele działań blokuje deweloper. Stąd np ciągle uszkodzona furtka czy brak pokrowca na fontannie. Tańszy zarządca nie znaczy lepszy

Mogę zapytać co to za plan?
Ostatnio zmieniony 15 mar 2019, 14:48 przez muka, łącznie zmieniany 2 razy.

capus
Posty: 1
Rejestracja: 09 maja 2019, 22:49

Re: Zmiana zarządcy / administracji bloku - osiedle Vista Kraków

Postautor: capus » 10 maja 2019, 1:40

tiger76 pisze:Zarządca nam się podoba. A-Z wywiązuje się ze swoich obowiązków, mało tego ma przygotowany cały plan działań po przeniesieniu własności ponieważ obecnie wiele działań blokuje deweloper. Stąd np ciągle uszkodzona furtka czy brak pokrowca na fontannie.

A nam zarządca zdecydowanie się nie podoba
AZ nie wywiązuje się z obowiązków. Nie robią nawet tego do czego sami się zobowiązali. Przykład - w marcu razem z informacją o wysokości zaliczek rozesłali info, że w kwietniu będzie rozliczenie za okres przed powstaniem wspólnoty mieszkaniowej. Od ponad tygodnia mamy maj, a rozliczenia brak...
Kiedyś zadzwoniłem zgłosić, że z odpowietrzników na pionach od CO cieknie woda, to "bardzo miła" pani powiedziała, żebym sobie dzwonił do konserwatora. "Naprawa" polegała na zakręceniu zaworów pod odpowietrznikami. Niczego więcej się nie doczekałem, więc sam odkręcałem co jakiś czas zawory, aż się pływaki odwiesiły.
Furtka w dalszym ciągu jest uszkodzona, mimo że deweloper już nikogo nie blokuje od ponad 2 miesięcy, chociaż nawiasem mówiąc wszelkie tego typu urządzenia są na gwarancji i jest to kwestia sprawdzenia czy usterka daje się naprawić bez wezwania serwisu, a jak się nie da to trzeba ten serwis zwyczajnie wezwać. Być może to zadanie ich przerasta. Pokrowca na fontannę też raczej deweloper nie zabronił zakładać.

tiger76 pisze:Tańszy zarządca nie znaczy lepszy

A lepszy zarządca nie znaczy droższy.

muka pisze:Mogę zapytać co to za plan?

Ten plan to spychologia stosowana

Ogólnie kontakt tragiczny. Szkoda dzwonić, ponieważ na odpowiedź kiedy coś zostanie naprawione nie można liczyć, bo tą sprawą zajmował się kolega, którego akurat nie ma lub ma spotkanie. Na niewygodne maile odpowiadają po 3-4 tygodniach (po kilkukrotnym upominaniu się przez tel oraz mail). Jak się o coś nie upomina, to nie ma co liczyć na pomoc. W grudniu zgłosiłem jedną sprawę, zarządca obiecał się nią zająć czego oczywiście nie zrobił. W marcu podziękowałem grzecznie za "rozwiązanie sprawy" - żadnego wyjaśnienia nie otrzymałem. Minęły kolejne 2 miesiące i dalej nic się nie zmieniło.
Pozostałe problemy też są rozwiązywane po najmniejszej linii oporu. Kontener na odpady, który stał po południowej stronie budynku łatwiej było przenieść na teren budowy niż usunąć samochody, które go notorycznie zastawiały. Paradoksalnie wywóz kontenerów z terenu budowy też uniemożliwiały samochody zaparkowane w bramie wjazdowej na ten teren (brama była nieoznakowana). Po telefonie do zarządcy z informacją, że śmieci się już wylewają otrzymałem odpowiedź z pretensjami, że cytuję: "firma kilka razy już przyjeżdżała, ale PARKUJECIE państwo w bramie i nie można wjechać", tak jakbym to ja tam parkował. Swoją drogą ciekawe kto zapłaci za te puste przejazdy... Pewnie wydoją nieświadomych mieszkańców.
W kwestii dojenia mieszkańców zainteresowanym polecam również zapoznać się szczegółowo z wysokością opłat z planu gospodarczego (plan dostępny u zarządcy). Zaczynając od najdroższych usług jak sprzątanie klatek schodowych, a kończąc na pierdołach typu telefonia wind.
Pewnie wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że miesięcznie płacimy w zaliczkach 9250PLN za sprzątanie klatek. Dokładnej powierzchni sprzątanej nie znam, ale z bardzo ostrożnych szacunków nie przekracza ona 2000m^2, a to daje stawkę ponad 4,60 PLN/m2 sprzątanej powierzchni - dla porównania średnia cena za taką usługę w Krakowie to 2,35 PLN/m2 (śródło: https://kb.pl/cenniki/sprzatanie-klatek-schodowych/ )
Abonament za telefon w jednej windzie to z kolei koszt 49,20 PLN miesięcznie. Za taką cenę normalnie ma się nielimitowane rozmowy, SMSy i jeszcze do tego kilka GB internetu, a w windzie jest tylko możliwość zadzwonienia na pogotowie dźwigowe w razie utknięcia.
Takich kwiatków jest więcej.

Ela
Posty: 4
Rejestracja: 22 cze 2018, 9:42

Re: Zmiana zarządcy / administracji bloku - osiedle Vista Kraków

Postautor: Ela » 17 maja 2019, 13:59

Czynsz za mieszkanie bardzo dla mnie sa niezrozumiałe wyliczenia które otrzymalam na emeila /za okres od września 2018 do lutego 2019/ po za tym proponowana cena za eksploatację wg mnie jest bardzo wysoka. Czy ktoś z Państwa ma pomysł co z tym zrobić czy bedziemy cicho siedzieć i płacić

Xaron
Posty: 41
Rejestracja: 09 sty 2018, 20:12

Re: Zmiana zarządcy / administracji bloku - osiedle Vista Kraków

Postautor: Xaron » 17 maja 2019, 23:01

Wy w 'Siesta' sami zwołaliśmy zebranie mieszkańców. Jedna osoba ogarnęła znajomego notariusza i przegłosowaliśmy zmianę sposobu zarządu nieruchomością z 'powierzonego' na 'właścicielski'. Puki co zostawiliśmy AZ jako firmę zarządzającą, ale już w każdej chwili możemy ich bez problemu zmienić jak coś zaczną odwalać.



Wróć do „Vista Kraków od Lokum - forum mieszkańców osiedla”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości