Przebudowa ul. Buszka / połączenie ul. Przybyszewskiego z ul. Piastowską

Forum przeznaczone dla osób, które już kupiły lub chcą kupić nowe mieszkanie w Krakowie w inwestycji Przybyszewskiego 64 za którą odpowiada deweloper Atal. Zapraszamy do wymiany informacji i opinii
Adam01
Posty: 168
Rejestracja: 04 sty 2021, 21:52

Re: Przebudowa ul. Buszka / połączenie ul. Przybyszewskiego z ul. Piastowską

Postautor: Adam01 » 13 wrz 2022, 17:18

jacke pisze:
Mar G pisze:
Karolina Karola pisze:Dzisiaj około godz. 8 korek na wyjeździe ciągnął się od A Krajowej do ul Buszka. Całość przejeżdżała na 4-5 zmiany. Wystarczyło że była mgła.


doliczmy 400 mieszkań, które postawi Skanska - a będą bliżej wylotu.
trzeba racjonalnie znaleźć optymalne rozwiązanie na kolejne 20 lat. na chłodno. bez emocji kierowcy vs spacerowicze

+1

Czyli jest dokładnie tak, jak ostrzegałem :idea: Tylko nie wiedziałem, że stanie się to tak szybko. Dobrze wiedzieliście jak będzie, a patrzycie tylko na siebie, nawet kosztem innych :oops: Jak dojdą wszyscy z Przybyszewskiego 64, Ekoparku, Skanska, itp to ta wiejska dróżka będzie całkowicie nieprzejezdna :!: Ile dojdzie mieszkań, 1000? Wy jesteście poważni :?: :!:


Pulpet_ka
Posty: 7
Rejestracja: 29 cze 2020, 22:04

Re: Przebudowa ul. Buszka / połączenie ul. Przybyszewskiego z ul. Piastowską

Postautor: Pulpet_ka » 14 wrz 2022, 12:06

Ja proponowałbym spojrzeć na sytuację, z jaką ja się spotkałem na moim ostatnim osiedlu (ulica Dworska i "skrót" w postaci przejazdu z Kapelanki na Konopnickiej przez osiedle). Ja notorycznie spotykałem się z sytuacją, że nie mogłem wyjechać z garażu, bo korek był na wszystkich drogach wokół i sam wyjazd zajmował kilkanaście minut (niewydolne światła przy wjeździe na główne drogi). Podobnie było przy powrocie do domu koło godziny 8-9 lub 16-18, sam przejazd ostatniego odcinka 300-500m, zajmował nawet do 30 minut.

Najprawdopodobniej w przypadku utworzenia drogi przejezdnej, w przypadku zakorkowania się AK, dużo aut będzie skracać sobie drogę przez Buszka, co doprowadzi do zakorkowania się drogi i nie będzie się dało wyjechać nawet z osiedla na Przybyszewskiego/Buszka. Niestety Buszka jeżeli zostanie otwarta, to spowoduje na 100% zależność w postaci - AK stoi, Buszka stoi. Wtedy nie będzie się dało wyjechać z osiedla i nie będize się można nawet ratować omijaniem AK przez Odlewnicza.

Ja z mojej strony, zanim tu mieszkalem bardzo czesto omijalem AK przez Odlewnicza, zeby nie stac w korku. To samo zrobi wiekszosc kierowcow przez Buszka w przyszlosci i bedziemy w gorszej sytuacji komuniakcyjnej, niz w przypadku zamkniecia Buszka. Dla niedowiarkow, zapraszam na skrzyzowanie AK i Piastowskiej i sprawdzenie proporcji aut skrecajacych w prawo, z mojego doswiadczenia jest to 50-60%. Jezeli 50% aut na AK, bedzie moglo skrocic sobie droge przez Buszka, to mozemy sie spodziewac e 25% ruchu AK pojedzie przez Buszka i ja zakorkuje. Patrzac w druga strone, jadac od Blon Piastowska, skrecajac w lewo, w okolo polowie przypadkow, nie daje rady skrecic w lewo na 1 zmianie. Ten ruch, tez pojdzie przez Buszka.

Według mnie, w 100% największym złem jest wpuszczenie ruchu zewnętrznego na drogę Buszka. Patrząc na argumenty poprzedników, jeżeli ruch lokalny powoduje konieczność czekania 4-5 zmian (ja osobiście nie zaobserwowałem żadnego problemu z wyjazdem), to co się stanie jeżeli wpuścimy na tą drogę ruchu zewnętrznego, który będzie zdecydowanie większy niż lokalny, a co za tym idzie będziemy czekać dłużej (plus możemy mieć problem do włączenia się do korku czekającego na światłach).

Dodatkowo, walor cichej nieprzejezdnej ulicy jest także bardzo ważny, ponieważ nie będzie powodował dalszej urbanizacji okolicznych terenów zielonych, na czym wydaje mi się, wszystkim powinno zależeć.

Dodam tylko, ze jestem lobbysta z 2go etapu, wiec nie mam takiego samego punktu widzenia co 4ty etap, ale sie z nimi zgadzam.

jacke
Posty: 116
Rejestracja: 19 kwie 2021, 1:00

Re: Przebudowa ul. Buszka / połączenie ul. Przybyszewskiego z ul. Piastowską

Postautor: jacke » 14 wrz 2022, 12:21

Zgadzam się z przedmówcą. Fakt, z jednej strony jeśli będzie problem z wyjazdem po wprowadzeniu się wszystkich "nowych" mieszkańców, fajnie by było coś z tym zrobić. Z drugiej jednak strony, czy chcemy wpuścić ruch na Buszka od rana do wieczora, tylko dlatego żeby skrócić sobie wyjazd w godzinach porannych o te 5-10 minut? Czyli w teori poprawimy komfort poranny ale tylko osób które wtedy korzysają z ywjazdu (bo nie każdy przecież wyjeżdża z domu o 8 rano) kosztem spokoju przez cały dzień dla wszystkich mieszkańców.

Dodam jeszcze jedną perspektywę - obecnie nie ma problemu z wyjazdem w popołudniowym szczycie, ludzie raczej wracają niż wyjeżdżają. Po otwarciu Buszka i przekierowaniu części ruchu z AK, jak wspomniał przedmówca, możemy doprowadzić do podobnej sytuacji co na Dworskiej, że Buszka będzie stała w obu kierunkach zarówno rano jak i po południu. Czy wtedy również podniesiemy lament, że wyjazd z osiedla trwa 4-5 zmian świateł i musimy coś z tym zrobić? Wtedy może być już za późno... Zamienimy poranne stanie w korku, na stanie w korku zarówno w porannym jak i popołudniowym szczycie. Zastanówmy się, czy na pewno skórka jest warta wyprawki.


dariusz
Posty: 4
Rejestracja: 01 wrz 2022, 23:53

Re: Przebudowa ul. Buszka / połączenie ul. Przybyszewskiego z ul. Piastowską

Postautor: dariusz » 14 wrz 2022, 13:18

Zgadzam się z @Pulpet_ka i @jacke. Tu nie chodzi tylko o ruch lokalny, tylko oficjalne wpuszczenie Buszka w nawigacje wszystkich użytkowników dróg. I bardzo celny argument, że zrobienie tej drogi oznaczałoby preludium do dalszego dogęszczania. W perspektywie jeszcze tramwaj na Piastowskiej, kolejna rzecz, która "upłynniłaby" ruch samochodowy w okolicy po otwarciu Buszka. Wydaje mi się, że dużo lepiej pójść w kierunku poprawy stanu Odlewniczej, przynajmniej Mydlnicka nie będzie się krzyżować z tramwajem (przynajmniej przy wyjeździe w prawo). Pytanie też czy przyszli mieszkańcy Skanski musieliby korzystać ze skrzyżowania Przybysz/AK, czy nie zostanie dodana jakaś opcja włączenia się w AK w innym miejscu. Ale to są pytania do miejskich planistów.

jacke
Posty: 116
Rejestracja: 19 kwie 2021, 1:00

Re: Przebudowa ul. Buszka / połączenie ul. Przybyszewskiego z ul. Piastowską

Postautor: jacke » 14 wrz 2022, 13:31

Na poparcie tezy, że otwarcie nowych dróg nie powoduje poprawy płynności ruchu, a wręcz odwrotnie, podrzucę kilka artykułów. Pomijam kwestię ich poziomu naukowego, chodzi bardziej o podstawowe wyjaśnienie zjawiska:

Expanding highways and building more roads actually makes traffic worse [archive.curbed.com/2020/3/6/21166655/highway-traffic-congestion-induced-demand] a tu z tłumaczem: archive-curbed-com.translate.goog/2020/3/6/21166655/highway-traffic-congestion-induced-demand?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=pl&_x_tr_hl=pl&_x_tr_pto=wapp

Why building more highways won’t make your commute any better [environmentaldefence.ca/2020/09/15/why-building-more-highways-wont-make-your-commute-any-better] a tu z tłumaczem: environmentaldefence-ca.translate.goog/2020/09/15/why-building-more-highways-wont-make-your-commute-any-better/?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=pl&_x_tr_hl=pl&_x_tr_pto=wapp

Building More Roads Does Not Ease Congestion [smartcitiesdive.com/ex/sustainablecitiescollective/building-more-roads-does-not-ease-congestion/31285] a tu z tłumaczem: smartcitiesdive-com.translate.goog/ex/sustainablecitiescollective/building-more-roads-does-not-ease-congestion/31285/?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=pl&_x_tr_hl=pl&_x_tr_pto=wapp


Dla osób które chciałoby się bardziej zagłębić w temat, polcam artykuły na temat paradoksu Braessa oraz prawa Lewisa-Mogridge’a.

A dla leniwych: urbnews.pl/paradoks-braessa oraz urbnews.pl/prawo-lewisa-mogridgea

Dolores
Posty: 1
Rejestracja: 14 wrz 2022, 21:56

Re: Przebudowa ul. Buszka / połączenie ul. Przybyszewskiego z ul. Piastowską

Postautor: Dolores » 14 wrz 2022, 22:06

Witam.
Absolutnie mam odmienne doświadczenie niż ostatni przedmówcy. W poprzedniej inwestycji przerabialiśmy to samo i tam pozostanie na jednej drodze skończył się tragedią. Permanentny korek na wyjeździe w godzinach szczytu, nieustanne kłótnie przez okna samochodów, fałszywe uśmiechy osób, którym odcięcie ruchu po jednej stronie osiedla bardzo odpowiadało.
Dodatkowa droga w Polsce i podobnych do tej sytuacji warunkach zawsze udrażnia ruch. Zaś podawanie przykładów, diametralnie i całkowicie różniących się wszystkim od naszego przypadku jest czysta głupota. Dobrą praktyką jest, aby gdy czegoś nie rozumiemy w pełni lub się na tym nie znamy, nie robienie ludziom wody z mózgu.
Nie będę rozwijać tematu, bo wystarczy popatrzeć na krakowskie osiedla z infrastrukturą podobną do naszej i zobaczenie co się tam dzieje po wprowadzeniu się wszystkich mieszkańców.
Studenci wracają i coraz częściej skrzyżowanie po naszej stronie się blokuje i już są kłopoty z wjazdem na Armię Krajową.

jacke
Posty: 116
Rejestracja: 19 kwie 2021, 1:00

Re: Przebudowa ul. Buszka / połączenie ul. Przybyszewskiego z ul. Piastowską

Postautor: jacke » 14 wrz 2022, 22:27

Dolores pisze:Dodatkowa droga w Polsce i podobnych do tej sytuacji warunkach zawsze udrażnia ruch. Zaś podawanie przykładów zza granicy, diametralnie i całkowicie różniących się wszystkim od naszego przypadku jest czysta głupota.

zm.org.pl/?t=lewis-mogridge

Tu masz przykłady z Warszawy.

yadda.icm.edu.pl/baztech/element/bwmeta1.element.baztech-b8b7d5ee-c62d-436c-b47c-bacbea22a5c3/c/TMiR_10_2017_Paszkowski.pdf

A tu masz artykuł doktora z politechniki krakowskiej.

Poza tym, ludzie w swoim zachowaniu zbiorowym (nie mówię o jednostkach, ale o ogóle społeczeństwa) na całym świecie zachowują się niemal identycznie. Jako gatunek, kierujemy się tymi samymi instynktami i podejmujemy bardzo podobne decyzje, niezależnie od tego jaki region świata zamieszkujemy.

Wracając do tematu, dodatkowa droga w znaczącej większości przypadków nie udrażnia ruchu. Zwiększa przepustowość, tym samym przyciągając większa ilość kierowców, co w rezultacie nie przekłada się na zwiększoną drożność danego obszaru - należy pamiętać, że ulice w miastach trzeba traktować jako system naczyń połączonych. Zrobisz przejazd w jednym miejscu, to zrobi się miejsce w innym, co przyciągnie nowych kierowców, bo skoro jest luźniej, to znaczy że mogę jechać tą trasą.

Zobacz jak działa szablonowe zachowanie statystycznego obywatela w dużym mieście. Masz do pokonania trasę z domu z punktu X. Jeżeli dotarcie do tego punktu X własnym środkiem transportu (np. samochód), będzie krótsze, lub tylko trochę dłuższe niż zbiorową komunikacją ale za to bardziej komfortowe, to statystyczny obywatel wybierze samochód. Jeżeli natomiast, ruch na tej trasie będzie na tyle duży, że podróż komunikacją będzie korzystniejsza czasowo (bo autobus czy tramwaj będzie jechać, a auto będzie stać w korku) i przeważy chęć podróżowania w komforcie, to ten rzeczony obywatel wybierze komunikację miejską, zwalniając tym samym miejsce w korku dla innego kierowcy. Podobnie działa prawo popytu i podaży. Opierając się o tą logikę zostało również udowodnione i potwierdzone badaniami, że zamknięcie pasa ruchu w zatłoczonej strefie udrożniło ją. Kierowcy widząc, że przejazd zajmuje im więcej czasu zaczęli wybierać trasy alternatywne przez co zmniejszyli natężenie ruchu. Zobacz co się działo na Matecznym jak wymieniali nawierzchnię - nie mogłem się nadziwić, że w godzinach szczytu można było przejechać bez zatrzymywania się - bo kierowcy wiedzieli, że będą prace drogowe, będzie mniejsza drożność, więc omijali rondo z daleka. Cytując klasyka - it's science bitch! (bez urazy!)

Adam01
Posty: 168
Rejestracja: 04 sty 2021, 21:52

Re: Przebudowa ul. Buszka / połączenie ul. Przybyszewskiego z ul. Piastowską

Postautor: Adam01 » 14 wrz 2022, 22:58

Koleś przestań się już kompromitować, bo zostałeś zdemaskowany i każdy wie o co ci głównie chodzi :idea: Ogarnij w końcu, że mieszkańcy osiedla Przybyszewskiego maja w czterech literach twój widok z balkoniku 4 etapu na Buszka, bo chcą tu po prostu normalnie funkcjonować :roll: Dobra rada na przyszłość - nie powołuj się na rzeczy, których jak ktoś wykazał kompletnie nie rozumiesz. Niestety mało to wiarygodne i przekonywujące :lol:


Adam01
Posty: 168
Rejestracja: 04 sty 2021, 21:52

Re: Przebudowa ul. Buszka / połączenie ul. Przybyszewskiego z ul. Piastowską

Postautor: Adam01 » 14 wrz 2022, 23:09

jacke pisze:Opierając się o tą logikę zostało również udowodnione i potwierdzone badaniami, że zamknięcie pasa ruchu w zatłoczonej strefie udrożniło ją. Kierowcy widząc, że przejazd zajmuje im więcej czasu zaczęli wybierać trasy alternatywne przez co zmniejszyli natężenie ruchu.

:lol: :lol:

Doprawdy wszyscy uwielbiamy internetowe pitu-pitu znawców od wszystkiego, ale zapraszam na dowolny odcinek remontowanej krakowskiej drogi z zamkniętym jednym pasem, aby zrozumieć, że kolega bredzi :roll: Życie szybko weryfikuje głupkowate tezy i pokazuje, że teoria teorią, a praktyka praktyką :idea:

SmokWawelski
Posty: 313
Rejestracja: 13 kwie 2021, 21:32

Re: Przebudowa ul. Buszka / połączenie ul. Przybyszewskiego z ul. Piastowską

Postautor: SmokWawelski » 14 wrz 2022, 23:39

Znaffcy powolujacy sie na badania z lat 50 i 70-tych chyba zapomnieli, ze wtedy kierowcy nie korzystali z algrorytmow natezenia google maps, ktore podaja najszybsze lub nakrotsze trasy. Poza tym gdyby faktycznie nowe drogi nie poprawialy sytuacji, nie budowanoby ich w cywilizowanych krajach. Warto sie najpierw zastanowic, a nie bredzic jak nasz kolejny narodowy autorytet od zamachow lotniczych....



Wróć do „Przybyszewskiego 64 Kraków od Atal - forum mieszkańców osiedla”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość