Mieszkania Bagrowa / Mierzeja Wislana od Instal Kraków - 11 budynków mieszkalnych - opinie i forum

Budowy nowych mieszkań i domów w Krakowie i innych miastach - zdjęcia, relacje, nowe informacje, ceny mieszkań.
pozdro
Posty: 2754
Rejestracja: 08 mar 2016, 17:33

Re: Mieszkania Bagrowa / Mierzeja Wislana od Instal Kraków - 11 budynków mieszkalnych - opinie i forum

Postautor: pozdro » 23 gru 2019, 10:00

Tylko zakładamy rozwój zabudowy przy SKM dość intensywny. przykładowo taka stacja Bonarka teraz przebudowywana z Kładką pieszo rowerową, która obrasta biurowcami przy Bonarce na południu, i przy Tischnera na północy. Masz jeszcze stacje Kraków Podgórze, gdzie też lądujesz pod Kopcem Krakusa i Equal Business Park. Z tą częstotliwością to nie przesadzajmy.
Przykładowo to wygląda tak, że takie autobusy 130 potrafią u mnie jeździć co 10-15min, natomiast pociągi nawet w czasach remontu jeżdżą już co 30min średnio. Od marca Wieliczka - Lotnisko niby ma wrócić co 30min więc się zagęści trochę na tej linii, natomiast docelowo to jak już będą 4 tory to tam pociągi będą co 10-15min na takim Kraków Łobzów, więc częstotliwość porównywalna z tramwajem. Więc wyobraź sobie że ktoś ma jechać z okolic Kraków Łobzów czy Bronowic na Zabłocie czy do pracy w Płaszowie, czy na Kazimierz, czy na Dworzec tramwajem się tego nie da ogarnąć, bo można dojechać co najwyżej do Teatru Bagatela a potem? 5 przesiadek żeby sie przedrzeć przez centrum na drugą stronę?
Wiadomo tam raczej na Zabłocie pociągiem się nie będzie opłacało jechać z Malego Płaszowa, ale już na taki Kazimierz jak masz kombinować tramwajem z kilkoma przesiadkami, a podjechać i wysiaść na Hali Targowej i odrazu uderzać na Miodową. Czy nawet Mały Płaszów - Plac Bohaterów Getta to jak to tramwajem zrobić z 2 przesiadkami? można bez przesiadek pociagiem, nie mówiąc już o trasie np. na Bonarke gdzie robisz przejazd Prokocim - Zablocie przesiadka Zablocie - Bonarka (tu w sumie jest łącznica i mogą być pociagi Prokocim - Płaszów - Bonarka bezpośrednio) i jesteś, a tramwajem i autobusami dużo bardziej skomplikowane. Wiele relacji będzie bardziej sensownych SKM. Natomiast pomijając uczelnie wyższe, to tylko kwestia czasu aż większość korpo z biurowcami przeniesie się wpobliże SKM. Bo wtedy mogą rekturować nie tylko z pośród mieszkańców dzielnicy X, ale mieszkańców całej aglomeracji nawet tych co mieszkają w Krzeszowicach czy Bochni. Bo 30-40min dojazdu już jest bardziej sensowne

Wiesz masz też złe założenie, że ktoś potrzebuje dojechać w jakieś miejsce X gdzie nie da się dojechać. To często zakładają osoby które nie jeżdżą komunikacją miejską tylko głównie autem. Wiadomo, że komunikacją miejską czy pociągiem nie da się wszędzie dojechać. Po prostu wtedy inaczej się przemieszczasz. Typu pociąg nie jedzie do Czerwonych Maków? Po porostu tam nie zamierzasz pracować. Pociągiem nie da się dojechać do Serendy? Po prostu tam nie robisz zakupów tylko wybierasz Galerie Krakowską czy Bonarkę. W Bieszczady nie da się dojechać pociągiem? Po prostu wybierasz Zakopane. Do Mielna nie da się dojechać pociągiem? Po prostu wybierasz Sopot.

Ja nie mówię że tramwaj jest zły 10 min w tramwaju wytrzymam :D, ale jakbym miał jeździć codziennie 40-50min tramwajem z jednego końca miasta na drugie to bym po prostu nie jeździł. Sam jak tak kiedyś miałem do wyboru to po prostu zmieniłem miejsce zamieszkania (akurat wtedy wynajmowałem). Jak sklep chce ci coś sprzedać, pracodawca chce cię zatrudnić to sie musi zlokalizować w dobrze skomunikowanym miejscu. Jak sobie wybuduje sklep w miejscu X gdzie nie ma SKM po prostu będzie miał połowę mniej klientów.


mac_kow
Posty: 737
Rejestracja: 03 wrz 2018, 23:21

Re: Mieszkania Bagrowa / Mierzeja Wislana od Instal Kraków - 11 budynków mieszkalnych - opinie i forum

Postautor: mac_kow » 23 gru 2019, 11:37

pozdro pisze:Tylko zakładamy rozwój zabudowy przy SKM dość intensywny. Z tą częstotliwością to nie przesadzajmy.

Przykładowo to wygląda tak, że takie autobusy 130 potrafią u mnie jeździć co 10-15min,

Więc wyobraź sobie że ktoś ma jechać z okolic Kraków Łobzów czy Bronowic na Zabłocie czy do pracy w Płaszowie, czy na Kazimierz, czy na Dworzec tramwajem się tego nie da ogarnąć, bo można dojechać co najwyżej do Teatru Bagatela a potem? 5 przesiadek żeby sie przedrzeć przez centrum na drugą stronę?


Wiesz masz też złe założenie, że ktoś potrzebuje dojechać w jakieś miejsce X gdzie nie da się dojechać. To często zakładają osoby które nie jeżdżą komunikacją miejską tylko głównie autem. Wiadomo, że komunikacją miejską czy pociągiem nie da się wszędzie dojechać.

Ja nie mówię że tramwaj jest zły 10 min w tramwaju wytrzymam :D, ale jakbym miał jeździć codziennie 40-50min tramwajem z jednego końca miasta na drugie

Co do ogółu się zgadzamy- fajnie, że SKA będzie się rozwijać. Oby.
Ale konkrety - jak zwykle pomieszanie z poplątaniem- przy pełnym szacunku, kolego :P Ciebie trzeba kochać, albo po prostu znikać z tego forum.

Taki żarcik: 130 jeżdżą co 10-15min bo mieszkasz w słabo skomunikowanym miejscu :> :> :> Przy Biprostalu tramwaj jest co 2 minuty ;)

Zaczęliśmy przecież dyskusję od tego, że to osiedle niby super, bo przy SKA. Na argument, że samo dotarcie do stacji zajmuje 20min (wraz z "zapasem"- a może i więcej?), nie odpowiedziałeś.
Dla mieszkańców dyskutowanego osiedla dotarcie w większość miejsc tramwajem będzie wygodniejsze i pewniejsze- tak strzelam "na oko".

Też jesteś mocno nie-fair w/s do sieci tramwajowej. Sam tramwaj (zwłaszcza ten "szybki") dla miasto o rozmiarach Krakowa nie jest zły.
Tyle, że infrastruktura też leży i "przebicie się" przez centrum jest kłopotem głównie dlatego właśnie. Bo I obwodnica.
Ale miasto przynajmniej udaje, że coś robi w tym temacie.
Będzie wkrótce Trasa Łagiewnicka. Może też zrealizują się plany połączenia Cichego Kącika z Bronowicami. Tramwaj wzdłuż Alej.

Do "pracy w Płaszowie" ktoś dojedzie SKA??? Że co? Niby gdzie i jak? Do tego nowego 'The Park'- gdzie tam sensowne SKA?

I ogólnie o zabudowie biurowej vs. tory kolejowe już rozmawialiśmy. Powstało bardzo niedawno lub powstaje mnóstwo biur bez żadnej wizji torów i stacji kolejowej w pobliżu. Quattro, Lublańska i cały ciąg do Opolskiej. Czerwone Maki właśnie - tam też się rozbudowało.
Masz klapki na oczach.

Ogólnie- ja chcę powiedzieć, że przy obecnym stanie infrastruktury kolejowej (a nie łudźmy się- nowe tory nie mają szans na powstanie, podobnie jak Metro), SKA będzie co najwyżej, przy świetnych wiatrach, równorzędnym uzupełnieniem autobusów i tramwajów.
Nie ma opcji, żeby przejęła jakiekolwiek "szkieletowe" funkcje i marginalizowała obszary, na których SKA nie ma.

pozdro
Posty: 2754
Rejestracja: 08 mar 2016, 17:33

Re: Mieszkania Bagrowa / Mierzeja Wislana od Instal Kraków - 11 budynków mieszkalnych - opinie i forum

Postautor: pozdro » 23 gru 2019, 21:24

No, właśnie nie wiadomo w którym dokładnie miejscu będą te bloki bo może być tak że do tramwaju będzie 5min do pociągu jak piszesz 15min. A może być tak że do tramwaju 10min + przejście przez ruchliwą ulicę, a do pociągu 10min. Jak chcesz jechać tramwajem pod Hotel Forum z Małego Płaszowa to to też nie będzie takie kop siup. Wiadomo, ja też teraz czasami w niedziele wybieram 130 (znaczy dziewczyna mnie zmusza, bo ja bym wolał z buta iść), potem się okazuje że czekam z 7min średnio jadę 7 min do tego ścisk, nisko komfort. Na piechotę robię w 20-25min spod galerii więc dla mnie to bez sensu, ale czasami pada albo niby jest zimno i ciemno dla niektórych. Główny powód dlaczego wtedy nie jadę SKM to że miesięczny nie działa na pociągi a ona ma miesięczne. Jak jade sam to wybieram pociąg, i nawet przy tej średniawej częstotliwości jestem sobie to w stanie tak ustawić, żeby nie musieć jechać autobusem. Na tramwaj nie mam tak daleko do 10min dojdę na Królewską, więc to też zależy gdzie jadę (ktoś powie, że to długo, ale tak realnie to mało kto mieszka przy samym przystanku, z reguły te kilkaset metrów musi podejść).


pozdro
Posty: 2754
Rejestracja: 08 mar 2016, 17:33

Re: Mieszkania Bagrowa / Mierzeja Wislana od Instal Kraków - 11 budynków mieszkalnych - opinie i forum

Postautor: pozdro » 23 gru 2019, 21:27

Nie super że przy SKA. Tylko osiedle super bo okolica taka ze średniej półki cenowej więc jest szansa na normalne ceny.
Super bo:
- nie daleko na zabłocie, płaszów, nowohucką (tam są biurowce więc do pracy blisko i też pod wynajem nie najgorsze)
- rozwojowa dzielnica z czasem będzie dominować w Małym Płaszowie nowa zabudowa taki Ruczaj 2.0
- do centrum nie jest aż tak daleko
- jest ten tramwaj dość dobry dojazd na Rondo Mogislkie
- i super bo jest w odległości dojścia do 10min na SKM, a to moze się rozwinąć w przyszłosci typu pociągi co 10min z 3-4 linie i będzie to dodatkowy powód do wzrostu wartości mieszkania i korzyść.
Jak mam do wyboru np. Budimex na Myśliwskiej (bez dostępu do SKM) i tutaj z dostępem do SKM to wybór jest oczywisty.

Co do tramwaju to jakby on jechał z taką prędkością i miał takie odległości między przystankami jak miedzy Bieżanowską - a Kurdwanowem (i nie miał tych idiotycznych łuków tory skrajem jezdni/tory środkiem jezdni) to tramwaj byłby super rozwiazaniem. Niestety w Krakowie się robi pełno rozjazdów, przejazdów, dziwnych łuków zakrętów, więc zwłaszcza bliżej centrum ten tramwaj się wlecze. Do tego przystanki są za gęsto.

Mówię o przyszłości z tym Płaszowem. Że tam własnie powstaje sporo biurowców.
Masz przy powstanców/Wielickiej Equal Park, masz te przy Nowohucka/Kulińskiego. No i teraz w budowie jest 8 budynkow 100 tys przy Kraków Płaszów The Cracow Park. Jak dla mnie to dopiero początek. Popatrz ile tam rupieciarni jest do okoła Kraków Płaszów, po obu stronach dworca. Pełno ruder do wyburzania i zabudowania biurwcami. Tam moim zdaniem w najbliższych latach zagęści się biurowcami. Bo to dobrze skomunikowany obszar. Masz pociag/tramwaj 50/ też niedaleko jest nowohucka. Idealne tereny pod biurowce. Jeszcze w MPZP pewnie wpisane usługi bo teraz były jakieś składowiska złomu więc naturalnie predestynowane.

Ale będą potem uciekać za parę lat z tych Czerwonych/ Bora Komorowskiego itd. w rejon SKM czyli Tischnera, Płaszów, Zabłocie, Dworzec Główny, Ronda Grzegórzeckie. Czerwone Maki i Bora Komorowskiego są słabą lokalizacją i nie są optymalne. Już lepsze są opcje typu Podium czy Aleja Pokoju bo bardziej centralnie zlokalizowane. W Warszawie też się na Rondo Daszyńskego co lepsza firma przenosi.

Tramwajowi w Alejach też kibicuje ale na odcinku minimum z Kleparza do Wielickiej :) Dla mnie dziwne, że tam nie ma tramwaju i ludzie się gniotą w autobusach. Potoki są, miejsce jest bo buspas można torami zastąpić. Tylko budować.

slawek
Posty: 634
Rejestracja: 09 lut 2017, 0:15

Mieszkania Bagrowa / Mierzeja Wislana od Instal Kraków - 11 budynków mieszkalnych - opinie i forum

Postautor: slawek » 25 gru 2019, 20:04

Tylko po pierwsze nic nie wiadomo tu o perspektywie czasowej, kiedy miałaby ruszyć inwestycja Bagrowa / Mierzeja Wiślana w Krakowie no i kiedy miałaby zostać ukończona. No i jeszcze jak to osiedle miałoby wyglądać, bo jednak deweloper Instal Kraków potrafi budować dosyć srogie osiedla, bo można zobaczyć, jeśli wejdzie się w Nowy Przewóz 5.0 i inne etapy tego projektu.

Co do pociągów i poruszania się nimi po Krakowie, to od wielu lat się o tym mówi, tylko zwykle jest tak, że jak już z jakiegoś powodu wsiądę, to przeklinam ten pomysł. Plus za tabor, bo ten coraz lepszy i wygodniejszy, ale opóźnienia to na porządku dziennym.

Płaszów ma potencjał, ale też to dosyć nudna dzielnica, padło porównanie do Ruczaju, coś w tym jest, zwłaszcza za kilka lat. Plus taki, że jest zalew i stosunkowo niedaleko nad Wisłę, choć tereny nad rzeką w tym rejonie, to raczej mocno dzikie są.

pozdro
Posty: 2754
Rejestracja: 08 mar 2016, 17:33

Re: Mieszkania Bagrowa / Mierzeja Wislana od Instal Kraków - 11 budynków mieszkalnych - opinie i forum

Postautor: pozdro » 25 gru 2019, 22:35

Ska bedzie mozna oceniac w pelni po 2021 grudzien jak skoncza budowe srednicy i przebudowe torow do skawiny, budowe przystankow na pradniku i mistrzejowicach. Pradnik czerwony oprotestowali jacys kretyni pod smiesznymi argumentami, ale reszta inwestycji w realizacji. Oczywiscie moze byc roczne opoznienie lub czas na dogeszczenie i zmiany w siatce polaczen. Aczkolwiek psiedlew pewnie tez dopiero 2022 odbiory wiec juz powinno to dzialac na odpowiednim poziomie. Przykladowo od marca wracaja pociagi krakow katowice wiec i ska 1 na lotnisko co 30min wiec zaczyna sie zageszczac na lobzowie.

nutty_10
Posty: 54
Rejestracja: 31 gru 2019, 15:16

Re: Mieszkania Bagrowa / Mierzeja Wislana od Instal Kraków - 11 budynków mieszkalnych - opinie i forum

Postautor: nutty_10 » 14 sty 2020, 16:44

Wracając do meritum.

Jeżeli dobrze czytam dokumenty, to zeby cokolwiek zaczeło być budowane musi bych uchwalona zmiana przeznaczenia terenów z przemysłowych na mieszkaniówkę. Czyli pewnie 1-2 lata. Na tym terenie nie ma tworzonego nowego planu (w przeciwiestwie do Nowe Miasto Płaszów-Rybitwy)

I od tego czasu 2 lata budowa, czyli realnie to temat na 2023-2024.

pozdro
Posty: 2754
Rejestracja: 08 mar 2016, 17:33

Re: Mieszkania Bagrowa / Mierzeja Wislana od Instal Kraków - 11 budynków mieszkalnych - opinie i forum

Postautor: pozdro » 14 sty 2020, 18:23

To może lepiej biura zbudują tam w sumie blisko jest Kraków Prokocim stacja SKA więc dobre skomunikowanie. Napewno lepsze niż Czerwone Maki gdzie się nie da dojechać znikąd. :D


budfen
Posty: 111
Rejestracja: 12 gru 2019, 10:14

Re: Mieszkania Bagrowa / Mierzeja Wislana od Instal Kraków - 11 budynków mieszkalnych - opinie i forum

Postautor: budfen » 15 sty 2020, 9:42

mamy wątek o The Park Cracow biurowce od White Star Real Estate na forum
viewtopic.php?t=8293
Więc na pewno z tych nowych bloków będzie a miarę blisko do tego dużego centrum biurowego

bryndza4
Posty: 26
Rejestracja: 29 lis 2019, 12:40

Re: Mieszkania Bagrowa / Mierzeja Wislana od Instal Kraków - 11 budynków mieszkalnych - opinie i forum

Postautor: bryndza4 » 16 sty 2020, 14:26

mac_kow pisze:Znowu mądrości wygłaszane w oparciu o aglo-kolejnową fiksację oraz "palcem po mapie"... Był tam kiedyś?
Widział, jak z tej przecudnej okolicy dochodzi się do Kraków- Prokocim???
Bo zakładam, że o tę stację chodzi.
Żeby z "Mierzei Wiślanej" codziennie tuptać na SKM Kraków-Prokocim, trzeba być niespełna rozumu albo musieć dojeżdżać do dogorywającego Zabierzów BP. Każdy normalny człowiek wybierze tramwaj z pętli na Małym Płaszowie.

O wiele sensowniej i wygodniej jest wsiąść w jakikolwiek tramwaj na Małym Płaszowie i podjechać 2-3 przystanki do dworca Kraków-Płaszów. Dojazd SKMką do północno-zachodniej części Krakowa powinien być szybszy i wygodniejszy niż tramwajami.

nutty_10 pisze:Wracając do meritum.
Jeżeli dobrze czytam dokumenty, to zeby cokolwiek zaczeło być budowane musi bych uchwalona zmiana przeznaczenia terenów z przemysłowych na mieszkaniówkę. Czyli pewnie 1-2 lata. Na tym terenie nie ma tworzonego nowego planu (w przeciwiestwie do Nowe Miasto Płaszów-Rybitwy)
I od tego czasu 2 lata budowa, czyli realnie to temat na 2023-2024.

Rzeczona inwestycja ma powstać na terenach aktualnie oznaczonych symbolami MW/U, czyli nie trzeba czekać na zmianę przeznaczenia terenów.
bip.krakow.pl/?dok_id=120393



Wróć do „Nowe inwestycje mieszkaniowe w Krakowie - bloki, apartamentowce, domy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: hoopk, pierre i 47 gości