

Remont ma być prowadzony od ul. Dietla do ul. Pogórskiej, czy spory odcinek, a na nim mają zajść także spore zmiany. Według planów poszerzone miałyby być chodniki, przewidziano także zatoki parkingowe dla samochodów, jednak wiadomo, że jakoś trzeba na to wygospodarować miejsce. Wszystko wskazuje na to, że w tej sytuacji, przynajmniej na części tego odcinka, ruch samochodowy i tramwajowy będzie się odbywał po tym samym fragmencie jezdni.

To jednak może mieć swoje minusy, bowiem nie od dzisiaj wiadomo, że tramwaje najszybciej dowożą pasażerów do celu, jeśli poruszają się wydzielonymi torowiskami, a nie stoją w korkach razem z samochodami. Kraków na pewno powinien stawiać na komunikację zbiorową, jako dobrą alternatywę dla indywidualnego transportu samochodowego. Jednak w przypadku remontu ul. Starowiślnej trudno powiedzieć czy da się wszystko na niej pomieścić, a więc tramwaje i samochody, szersze chodniki i zatoki parkingowe


Jeśli coś komuś trzeba będzie zabrać, to na pewno wzbudzi to protesty, pytanie tylko na ile powinny być one skuteczne. W naszym mieście, które przez prawie pół roku dusi się w smogu, ściągnięcie maksymalnej liczby samochodów z ulic, to naprawdę istotna sprawa.