Budowa linii tramwajowej do Mistrzejowic przez Meissnera i Dobrego Pasterza forum

Informacje o nowych biurowcach, budynkach użyteczności publicznych, hotelach, parkach oraz obiektach przemysłowych w Krakowie infrastrukturze i jej remontach oraz planach rozwoju.
iti
Posty: 1443
Rejestracja: 30 wrz 2015, 23:47

Re: Tramwaj Meissnera Mistrzejowice

Postautor: iti » 05 lis 2021, 14:00

Mondzik pisze:tak na Dobrego Pasterza zastanawiam się, gdzie go wcisną, pewnie zabiorą starym osiedlom pas zieleni i postawią ekrany?

Tramwaj ma tam przebiegać po tej stornie, co nowe osiedla np. Kaskada. Wcześniej są fory z wyburzenia tam jakiegoś starego domu, właśnie pod planowaną linię tramwajową.

PatrykTrav pisze:Trasa tramwaju w okolicach skrzyżowania ulic Bohomolca i Dobrego Pasterza jest mocno nieprzemyślana i już wywołała protesty okolicznych mieszkańców, ze względu na planowane umiejscowienie torów tuż przed ich oknami. Natomiast dalsza trasa do ronda Barei, z tego co się orientuję ma przebiegać po drugiej stronie ulicy.

Zgadza się, tramwaj miałby przebiegać chyba ul. Krzesławicką i to budzi opór mieszkańców nowych bloków. Tyle, że mam wrażenie, że te bloki stawiano już w czasie, kiedy było wiadomo, że będzie tam miała przebiegać linia tramwajowa.


terens
Posty: 122
Rejestracja: 02 cze 2016, 1:31

Re: Budowa linii tramwajowej do Mistrzejowic przez Meissnera i Dobrego Pasterza forum

Postautor: terens » 30 lis 2022, 10:11

To jest chyba miejsce na linię tramwajową, która miałaby przez tą okolice przechodzić, czyli przedłużenie ulicy Krzesławickiej w stronę Bohomolca.

Obrazek

Na pewno sporo się tu zmieni w związku z tą inwestycja, linia tramwajowa do Mistrzejowic, to z jednej strony znacznie lepsze skomunikowanie okolicy z centrum Krakowa, ale też tramwaj to pewnie będą jakieś uciążliwości, zwłaszcza dla tych mieszkańców, którzy będą mieszkali najbliżej. A na działce po lewej stronie chyba nowe bloki mają powstać - Domosfera II Kraków.

Nowy
Posty: 2006
Rejestracja: 05 lip 2015, 13:43

Re: Budowa linii tramwajowej do Mistrzejowic przez Meissnera i Dobrego Pasterza forum

Postautor: Nowy » 24 sty 2023, 13:44

Widziałem, że ostatnio chodziły informacje o tym, że budowa ma kosztować ok. 2 mld złotych... Ogromne pieniądze, patrzą jednocześnie na korzyści, które z tego będą. Lepsze połączenie Mistrzejowic z centrum Krakowa, to oczywiście potrzebna sprawa, ale tu trasa wcale nie będzie najkrótsza (z najlepszym czasem przejazdu), linia zostanie włączona do Jana Pawła II / Mogilskiej, a na tej trasie w godzinach szczytu już niewiele więcej się mieściło, więc trzeba będzie przygotować się na cięcia, a jeśli coś stanie się na Mogilskiej, to kawał miasta będzie odciętego od tramwajów. Tym bardziej, że nie pomyślano o wydłużeniu tego odcinka przez Lema do al. Pokoju, co jakiś zmniejszałoby część tych problemów, ale nie...

Generalnie, to w stronę Mistrzejowic przydałoby się połączenie przez Rakowicką i Prądnik Czerwony, wpadałoby już za Rondem Mogilskim do centrum. Ktoś chyba miał niezłe parcie na zbudowanie tego w taki sposób, bo jednak wydaje się to nie do końca racjonalne, ale w końcu w Krakowie żyjemy.


MarcinJ
Posty: 485
Rejestracja: 29 sie 2015, 19:59

Re: Budowa linii tramwajowej do Mistrzejowic przez Meissnera i Dobrego Pasterza forum

Postautor: MarcinJ » 03 maja 2023, 11:26

Podkreślają tam, że udało się zachować blisko 200 drzew przeznaczonych do usunięcia w pierwotnym projekcie (w tym kilkadziesiąt rosnących wzdłuż ul. Meissnera). Pozytywne zmiany zapoczątkowało polecenie wydane przez miasto (podmiot zamawiający prace) w maju ubiegłego roku, mające na celu m.in. ograniczenie natężenia hałasu i tym samym liczby ekranów akustycznych.

krakow.naszemiasto.pl/wazna-decyzja-dotyczaca-budowy-linii-tramwajowej-meissnera/ar/c1-9308841

Ciekawe czy się czegoś nauczyli na budowie tej linii tramwajowej do Górki Narodowej i będzie mniej ekranów szkaradnych, czy w tym przypadku jednak na końcu wyjdą te same błędy. A przecież da się budować ciche linie tramwajowe, są na świecie odpowiednie technologie. No i drzew ma mniej iść do wycinki, część ma zostać przesadzona, a do tego mają dojść nowe nasadzenia przy realizowanej inwestycji. Ciekawe, jak to wyjdzie.

terens
Posty: 122
Rejestracja: 02 cze 2016, 1:31

Re: Budowa linii tramwajowej do Mistrzejowic przez Meissnera i Dobrego Pasterza forum

Postautor: terens » 11 maja 2023, 12:09

No i stało się, tramwaj do Mistrzejowic ma pozwolenie na budowę (decyzja ZRID), więc teraz generalny wykonawca ma mieć przekazany przez miasto teren, później kilka miesięcy jego porządkowania i przygotowań i budowa będzie mogła ruszyć. Podobno nadal w planach jest to, żeby budowa została ukończona w 2025 roku - jakoś nie chce mi się wierzyć w to, że wyrobią się do tego czasu, patrząc choćby na to, jak realizowana jest linia tramwajowa na Górkę Narodową, ale może jestem człowiek małej wiary.

Ma wiele mankamentów takie połączenie, m.in, że nie ma przedłużenia do przez ul. Lema do al. Pokoju, może lepiej byłoby to pociągnąć przez ul. Rakowicką, żeby łączyła się z pozostałymi liniami za Rondem Mogilskim. Co myślicie, dobra i przydatna inwestycja?

scr4tchi
Posty: 185
Rejestracja: 04 kwie 2023, 7:38

Re: Budowa linii tramwajowej do Mistrzejowic przez Meissnera i Dobrego Pasterza forum

Postautor: scr4tchi » 12 maja 2023, 9:01

terens pisze:No i stało się, tramwaj do Mistrzejowic ma pozwolenie na budowę (decyzja ZRID), więc teraz generalny wykonawca ma mieć przekazany przez miasto teren, później kilka miesięcy jego porządkowania i przygotowań i budowa będzie mogła ruszyć. Podobno nadal w planach jest to, żeby budowa została ukończona w 2025 roku - jakoś nie chce mi się wierzyć w to, że wyrobią się do tego czasu, patrząc choćby na to, jak realizowana jest linia tramwajowa na Górkę Narodową, ale może jestem człowiek małej wiary.

Ma wiele mankamentów takie połączenie, m.in, że nie ma przedłużenia do przez ul. Lema do al. Pokoju, może lepiej byłoby to pociągnąć przez ul. Rakowicką, żeby łączyła się z pozostałymi liniami za Rondem Mogilskim. Co myślicie, dobra i przydatna inwestycja?


Okolice wzdłuż których pobiegnie linia tramwajowa będą masakrycznie zakorkowane (na czas budowy). Ciekawe jak rozłożą cały ruch samochodowy na ulicach potencjalnej linii tramwajowej. Termin 2025 jak dla mnie zbyt optymistyczny. Przecież jeszcze tunel będzie, a to też zajmuje sporo czasu. Sama inwestycja na pewno na plus.
Mieszkańcy osiedla Piastów i tamtych okolic (nowe budownictwo) będą zachwyceni, bo teraz muszą jechać naokoło by dostać się do centrum, albo w południową część Krakowa. Obecni mieszkańcy okolic ronda Młyńskiego, Polsadu czy Barei wreszcie doczekają się innego środku transportu niż autobus/samochód, więc dla nich to na pewno super dodatek.

air
Posty: 4
Rejestracja: 01 sty 2017, 22:42

Re: Budowa linii tramwajowej do Mistrzejowic przez Meissnera i Dobrego Pasterza forum

Postautor: air » 19 maja 2023, 20:26

Czy wie ktoś ile kosztuje sama budowa tej linii?Prawie 2 miliardy to z kredytem i 20 letnią obsługą.

Nowy
Posty: 2006
Rejestracja: 05 lip 2015, 13:43

Re: Budowa linii tramwajowej do Mistrzejowic przez Meissnera i Dobrego Pasterza forum

Postautor: Nowy » 14 cze 2023, 12:27

Najgorsze jest to, że przy tych wszystkich dyskusjach inwestycja pewnie już zaczyna nabierać opóźnienia. Bo pewnie na jakiekolwiek zmiany w projekcie jest już za późno, tym bardziej, że umowy podpisane. Szkoda, że nie było takich konsultacji wcześniej, na etapie projektowania drogi.


Nowy
Posty: 2006
Rejestracja: 05 lip 2015, 13:43

Re: Budowa linii tramwajowej do Mistrzejowic przez Meissnera i Dobrego Pasterza forum

Postautor: Nowy » 14 cze 2023, 12:28

No i jeszcze same zdjęcia Ronda Młyńskiego, jednego z bardziej przyjemnych w Krakowie:

Obrazek

W tym sensie, że jest tam dosyć zielono. Jak widać, jeszcze kilka lat temu na pasie zieleni na Maissnera jeszcze niedawno sadzono drzewa.

Nowy
Posty: 2006
Rejestracja: 05 lip 2015, 13:43

Re: Budowa linii tramwajowej do Mistrzejowic przez Meissnera i Dobrego Pasterza forum

Postautor: Nowy » 14 cze 2023, 12:31

Jeżeli ta okolica zmieni się tak, jak na tych wizualizacjach pokazują, to współczuję mieszkańcom okolicy.

Obrazek

A wydawało się, że tam jest już pewien układ zamknięty, z planem zagospodarowania uchwalonym. Tymczasem wygląda na to, że okolica nie zmieni się raczej na plus przez budowę tego tramwaju.



Wróć do „Nowe biurowce, hotele, obiekty publiczne, przemysłowe i infrastruktura”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości